Az USA-légitársaságok nyögik a kerozinárakat

A United Continental Holdings, a United és a Continental tavalyi egyesüléséből keletkezett társaság az összeolvadás költségei és a növekvő üzemanyagárak miatt jelentett csökkenő profitot. A világ jelenlegi legnagyobb légitársasága a tavalyi hasonló időszak 852 millió dollárja helyett csak 653 milliót realizált, a részvényenkénti 2,16 dolláros osztalék 1,69-re csökkent. A forgalom értéke 10,2 milliárd dollár volt, ez 8,7 százalékkal magasabb a tavalyinál.
A JetBlue Airways profitja az Irene hurrikán és persze a kerozinárak miatt ugyancsak jelentősen, 41(!) százalékkal esett vissza a harmadik negyedévben, a társaság mégis optimista, olyannyira, hogy negyedik negyedévi kapacitását néhány útvonalán még meg is erősíti. A légitársaság szerint a negatív gazdasági folyamatok ellenére a légiutazás iránti igény nem csökken – egyébként ezt sok más légitársaság ugyancsak állítja, a baj viszont az, hogy a növekvő utasszám és az ebből adódó bevétel sem biztos, hogy fedezi a még meredekebben emelkedő költségeket. A JetBlue viszont a bostoni központból növeli a felkínált repülési lehetőségeket a karibi és a latin-amerikai térségbe is.
A Republic Airways Holdings repülőgépek és leszállási jogok eladásával próbálja ellensúlyozni a cégkörébe tartozó Frontier Airlines veszteségeit, és további kemény intézkedéseket helyezett kilátásba.