Arcunk lenne az útlevelünk a reptereken?

MTI/iho   ·   2016.03.16. 11:15
reptertranzit0

A légiközlekedési informatikai rendszereket fejlesztő svájci SITA közleménye szerint legújabb fejlesztésük lényege, hogy az utas biometrikus és utazási adatait a repülőtérre érkezéskor felveszik, majd az utazás további szakaszaiban már nem kell semmilyen dokumentumot felmutatni, a beazonosítás arcfelismerés alapján működik. Így az utasnak sem az utasfelvételnél, sem a biztonsági ellenőrzésnél, határellenőrzésnél, sem pedig a beszállításnál nem kell útlevelet, vagy személyi igazolványt, illetve beszállókártyát felmutatnia.

Sokaknak ismerős lehet: Luton. Tényleg egyszerűbb, gyorsabb lenne az indulás előtti ellenőrzés?

A SITA közölte továbbá, hogy a Smart path névre keresztelt megoldás könnyen csatlakoztatható a már meglévő repülőtéri infrastruktúrához (például a beszállókártya-nyomtatókhoz, automata útlevél-ellenőrzőkhöz), de igény esetén hatósági rendszerhez is csatlakoztatható, ha a határellenőrzés azt megkívánja.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Utazzon velünk! Az első világháborús olasz front déli szakaszát felkereső, idén újra elinduló Isonzó Expressz emlékvonatra jelentkezzen a MÁV Nosztalgia Kft.-nél!

Kapcsolódó hírek

Repülés Légiközlekedés

BUD: megkezdődött a hármas terminál építésének előkészítése

iho/repülés   ·   2024.12.23. 08:30

Októberben a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér utasforgalmi növekedése volt a legerősebb Európában, az év végére az utasszám meghaladja a 17 millió főt. A repülőtér-üzemeltető a jövőben is robosztus emelkedésre számít ezen a téren, ezért a tulajdonosok és a vállalat vezetősége megkezdte a harmadik terminál építésének előkészítését.