Airbusok és Gripenek Ferihegy felett

iho/repülés   ·   2020.09.24. 18:00
01_wizz_katonasag

A honvédség pilótái és légi utaskísérői a Wizznél kaphatnak kiképzést, Kecskemét kitérő repülőtér.

Akadtak, akik a repülőtér környékén meg is ijedtek a keményebb zaj miatt, mert az utas- és teherszállítók szokásos turbinájához kemény hajtóművek döreje keveredett, de a hangok a polgári és katonai repülés együttműködésének egy újabb fejezetét jelezték Ferihegy légterében. A katonák A319-esét és a Wizz egyik A321neo-ját két-két kecskeméti Gripen kísérte, annak jeleként, hogy a frissen aláírt megállapodás érinti a honi légibázist is. Az együttműködés alapja a típusazonosság, vagyis a katonák két nagyobb utasszállítója ugyanahhoz az Airbus-gépcsaládhoz tartozik, mint amely a Wizz flottáját alkotja.

A légitársaság közleménye szerint a cég stratégiai megállapodást kötött a Magyar Honvédség Parancsnokságával, illetve a Honvédelmi Minisztériummal (HM), a Magyar Honvédség Szentgyörgyi Dezső Repülőbázis, valamint a katonai légügyi hatósági és az állami légiközlekedési balesetvizsgálói feladatokat ellátó szervezetek repülőhajózó és légiutas-kísérő állományának képzéséről és továbbképzéséről.

(fotók: honvedelem.hu) A Wizz Air 16 éves tapasztalatát felhasználva fogja biztosítani a Magyar Honvédség Airbus A320 családba tartozó repülőgépein szolgálatot teljesítő személyzet jártasságának fenntartását ismeretfelújító képzésekkel és gyakorlati oktatással. A légitársaság, az iparági sztenderdeknél is szigorúbb és átfogóbb képzési protokolljának megfelelően, a saját hajózó és légiutas-kísérő személyzetének képzéséhez is használt elméleti és gyakorlati tanrendet követve fogja tovább képezni a Honvédség Airbus A320 családba tartozó repülőgépein szolgálatot teljesítő személyzet tagjait.

A Wizz Air a továbbképzéshez rendelkezésre bocsátja a Budapesten található világszínvonalú oktatóközpontját, amely két, Airbus A320 CAE 7000XR típusú mozgó szimulátorral van felszerelve. A Wizz Air képzési központjában található továbbá a TFC ultramodern kabin vészhelyzeti eljárás oktatási eszköze, valamint a Flame Aviation újgenerációs, V9000 Commander típusú tűzoltási kiképzőközpontja is. Az integrált képzési központban párhuzamosan zajlik a pilóták és az utaskísérők képzése.

A megállapodás keretében a Wizz Air és a Magyar Honvédség kölcsönösen együttműködnek a Kecskeméti, illetve más, MH által üzemeltetett repülőterek kihasználásában is. A Wizz Air ezáltal tovább tudja optimalizálni hazai üzemelését. Korábban előfordult, hogy külső körülmények (pl. nem megfelelő időjárási körülmények) miatt Budapest vagy Debrecen helyett a környező országok légikikötőibe kellett irányítani egyes járatokat. Az új hazai repülőterek bevonásával ez számos esetben kiküszöbölhető lesz, ami kedvezően fogja befolyásolni a légitársaság utasainak utazási élményét.

„Külön öröm számunkra, hogy ezentúl Magyarországon belüli kitérő repülőteret tudunk használni. Ez rugalmasabb és hatékonyabb repüléstervezést eredményez és számottevően hozzájárul majd a Wizz Air környezettudatos működéséhez. A cél repülőtérhez közelebbi kitérő repülőtér használatával hatékonyabban tudjuk kezelni az előre nem látható körülményekből adódó zavarokat. Így bizonyos, a légitársaságon kívül álló helyzetekben is növelni tudjuk utasaink elégedettségét” – mondta Váradi József a Wizz Air vezérigazgatója a sajtótájékoztatón.

Kilián Nándor vezérőrnagy, Légierő Szemlélő, Magyar Honvédség Parancsnoksága hozzátette: „Ez az együttműködési megállapodás úgy financiális, mint szakmai szempontból hatékonyabbá és gördülékenyebbé teszi a Magyar Honvédség állományába tartozó hajózók és légiutaskísérők képzését, valamint jártasságaik fenntartását.”

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Repülés Légiközlekedés

BUD: megkezdődött a hármas terminál építésének előkészítése

iho/repülés   ·   2024.12.23. 08:30

Októberben a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér utasforgalmi növekedése volt a legerősebb Európában, az év végére az utasszám meghaladja a 17 millió főt. A repülőtér-üzemeltető a jövőben is robosztus emelkedésre számít ezen a téren, ezért a tulajdonosok és a vállalat vezetősége megkezdte a harmadik terminál építésének előkészítését.