A világ legszerethetőbb repülőterei 2.

iho/repülés   ·   2011.11.22. 16:00
legjobb2_cimlap
Ötödik: Ushuaia-Malvinas Argentinas International, Tierra del Fuego, Argentína

A CNN összefoglalója elsősorban a modern, fával borított terminált dícséri. A „világ legdélebbi nemzetközi repülőtere a világ legdélebbi városában” első pillantásra mintha egy síközpontra hasonlítana.

De nincs benne sícipőkölcsönző, viszont van kellemes és világos váró, működik a wifi, jó a bár, és figyelemre méltó a duty free shop. Nem rossz egy olyan helyen, amelyik főleg csak Patagónia, az Antarktisz és a Falkland-szigetek felé szolgál átszállóhelyként.

A Tetonok (akár az Alpok, de másutt)

Negyedik: München Repülőtér, Németország

Tavaly az utasok kempingágyakon várhatták ki, amíg a légijáratokat a vulkáni hamu okozta leállás után újraindították.

A Lufthansa második bázisa (a nagyobb, forgalmasabb, sokkal kevésbé szeretett Frankfurt után) gyorsan kinőtte magát vezető nemzetközi reptérré, és megvannak a maga kapacitásproblémái is, folyamatosan tervezgetik a harmadik pályát. És München mégsem süllyed bele a stresszbe, mint más, korábban díjazott repterek, például Amszterdam vagy Koppenhága  – hangzik a CNN értékelése.

München 1990-ben épült 1-es terminálja újabbnak látszik és jobban szervezett, mint a legtöbb 2-es vagy 3-as terminál másutt a földön.

München kettes terminálja, a Lufthansa és a Star Alliance-tagok otthona, egy ragyogó, központi tér köré épült, amihez képest LHR (Heathrow) és CDG (Charles de Gaulle) terei purgatóriumnak tűnnek. A levegős üzleti rész és a pihenőkörzet könnyen megközelíthető, mindenféle tolongás nélkül.

Harmadik: Seoul Incheon, Szöul, Korea

„Az se érdekel, ha a járat időben indul”

Tíz éve létezik Dél-Korea csilivili repülőtere, amely folyamatosan álmélkodásra készteti az utasokat tündöklő, tágas érkezési csarnokaival, futurisztikusan kapcsolódó vasútvonalaival, fenyő- és vadvirágkertjeivel, valamint olyan kellemességek sorával, mint a privát hálószobák, ingyenes zuhanyzók, éjjel-nappal nyitva tartók uszodák, bárhol elérhető internet-helyiségek, golf-tanfolyam és korcsolyázási lehetőség. Itt nem felejtették el, hogy a legtöbb ember azért jön a repülőtérre, mert valahol máshol akar lenni, olyan gyorsan és fájdalommentesen, ahogy csak lehet.

Ez a repülőtér a listánkon is szereplő három ötcsillagos minősítésű légikikötő egyike. Hogy Szöul miért a harmadik? Majd meglátjuk, hányadik lesz, ha jövőre idehozzák a Cirque du Soleil társulatát!

Addig is látogass el egy tradicionális koreai zenei előadásra, vagy akrobatikus táncbemutatóra a reptér első emeleti nyílt szinpadán, majd ne feledd, hogy benézhetsz a Koreai Kultúra Múzeumába is.

– Nagyszerű volt a sokféle kulturális élmény a terminálon  – olvasható egy utas bejegyzése az airlinequality.com oldalon – hányan vagyunk, akik úgy vágunk át egy repülőtéren, hogy semmit sem tudunk meg az országról, ahol vagyunk?

Második: Singapore Changi, Szingapúr

Ha ez még nem elég, ott van még a színházterem.

Van-e nagyobb elismerés egy repülőtér számára, mint ha az utasok rendszeresen úgy intézik az útjukat, hogy minél több időt itt tölthessenek és szórakozzanak? Makulátlan, hibátlanul szervezett és minden kényelemmel ellátott hely, amely Szingapúrt az arany, ezüst vagy (egy kiesett év miatt, amikor konstrukciós munkák folytak) bronzéremre érdemes kategóriába sorolta minden komoly minőségi versenyen: Changi újraalkotta a repülőtér fogalmát.

Vannak itt uszodák, jakuzzik és masszázs-szalonok, kápolnák és tetőbárok, videojáték-szobák és ingyenes mozik, de még pillangókertek is.

Changi hatalmas kiterjedése miatt szükség van mozgójárdára vagy belső vasútra, hogy az utas elérjen egy távoli kapuhoz, vagy egy másik terminálhoz. De mivel nem kell gyalog rohanni, hogy elérjük a járatot, ez nem O’Hare- vagy Heathrow-stílusú probléma. Sokkal inkább egy kellemes kirándulás egy elegáns nemzetközi reptéren.

Mindenek fölött a megbízható komfort-tényező az, amit itt az utasok a leginkább díjaznak, itt valóban el lehet lazulni a várókban, vagy akár csak pár percre, de hátradőlhetünk a kényelmes fotelokban egy-egy óriási tévé előtt a terminál minden szintjén.

A reptér négy C-t kapott: comfort, convenience (kényelem), cleanliness (tisztaság) és customer service (utaskiszolgálás). És 15 éve egyfolytában elviszi az első helyezettnek járó Aranypárna-díjat a Reptéren Alvás világlistáján.

Első: Hong Kong International (HKIA)

Hong Kong belépett a tíz legnagyobb, évi 50 millió utast számláló légikikötő klubjába, egyben a világ legforgalmasabb cargo-repülőterévé vált.

Ez a fajta nyomás talán más repteret visszasüllyesztene a kevésbé vonzó és felkészült helyek sorába, de Hong Kong még mindig jó benyomást tesz és ötcsillagos módon működik.

Több mint 900 napi járat utasai keveregnek itt, akiknek lehetőségük van pihenni, golfozni, jókat enni, 4-D mozikban szórakozni, ingyenes wifit használni, vagy csak egyszerűen azt kívánni, hogy bár lenne London, Párizs, New York, vagy bármely más Ázsián kívüli légikikötő olyan, mint „Az év repülőtere” címet elnyert Hong-Kong.

Az idevezető expresszvonat belvárosi végállomásán megtörténhet a jegykezelés, Hong Kong újradefiniálta a reptérre való érkezést és a reptér elhagyását is. Ha egyáltalán valaki el akarja hagyni ezt a repteret.

Jordan Rane (ford.: daka)

Kapcsolódó hírek

Repülés Légiközlekedés

BUD: megkezdődött a hármas terminál építésének előkészítése

iho/repülés   ·   2024.12.23. 08:30

Októberben a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér utasforgalmi növekedése volt a legerősebb Európában, az év végére az utasszám meghaladja a 17 millió főt. A repülőtér-üzemeltető a jövőben is robosztus emelkedésre számít ezen a téren, ezért a tulajdonosok és a vállalat vezetősége megkezdte a harmadik terminál építésének előkészítését.