A régi síneknek már nyoma sincs Palicsnál

Rohamtempóban zajlik a (Szeged–)Röszke–Szabadka vasútvonal szerbiai szakaszának átépítése.
A kivitelező orosz RZD International szűk két hónap alatt teljes egészében elbontotta a szerb–magyar országhatár és Szabadka állomás közötti vonalszakaszt. A még használható vágányanyagot 25 méteres vágánymezők formájában Zentára, Nagykikindára és még két állomásra szállították, a kibontott anyagból ezeken az állomásokon néhány vágány megújulhat.
A bontás után most a régi alépítmény eltávolítása van soron. Ezt a munkát több mint száz nagy teherbírású teherautó és számos markoló végzi.












A szabadkai teherpályaudvaron gurító is van – illetve csak volt, mert egyrészt évtizedek óta nem használják, másrészt a röszkei vonal átépítése során nyomvonalkorrekció is történik, mely során a gurítódombot is el kell bontani. A korrekció keretében három hidat is eltávolítottak az elmúlt napokban: egyet a röszkei vonalról, egyet-egyet pedig a gurító- és a kihúzóvágány alól.
A szerző felvételeiből készített galériánk képaláírásai:
1. kép: Palics állomás teljesen lecsupaszítva, csak a kijárati jelzők állnak még a helyükön
2. kép: 107-es őrház, valamikor Hartmann kitérő. Vágány már nincs, csak peron
3. kép: Az előbbi őrháznál levő útátjáró, ami után Szabadka állomás következik
4. kép: Palics állomás bejárata, előtérben a Szegedi úti átjáró
5. kép: Palics 1-es "torony"
6. kép: Nem sok minden emlékeztet arra, hogy a helyszín „békeidőben” egy vasútállomás
7–8. kép: A palicsi állomás Szeged felőli végén álló 2-es őrhely
9. kép: A pálya helye Szabadkáról kiindulva
10. kép: A szegedi vonal hídjának a helye
11. kép: A kihúzó és a gurítódomb hídjainak helye
12. kép: Vörös tárcsa a szegedi vonal legelején
13. kép: A kibontott hidak
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!