A helyszíni üzembe helyezés optimális folyamata az ügyfél szemszögéből
Informatikai eszközök beszerzésénél hogyan néz ki a helyszíni üzembe helyezés folyamata ideális esetben? Mik azok a szolgáltatások, illetve mi az a segítségnyújtás, amit joggal várunk el manapság egy informatikai beszállítótól?
Ezeket a kérdéseket válaszoljuk meg a bejegyzés keretei között. A célunk egyértelműen arra rávilágítani, hogy mik a legfontosabb lépései, illetve extra tényezői a helyszíni beüzemelésnek manapság.
Mire számítunk ügyfélként, amikor új eszközöket rendelünk?
Hacsak nem számítunk erősen járatosnak informatikai kérdésekben és folyamatokban, egy-egy újonnan rendelt eszköz kézhez vételével még nem feltétlenül leszünk beljebb. Emellett minden bizonnyal szükség lehet még további támogatásra.
Legalábbis nem árt, ha legalább az üzembe helyezéssel kapcsolatban megkapjuk az egyébként jogosan elvárható segítséget. Szóval, amikor a vállalkozásunkhoz új informatikai eszközöket készülünk beszerezni, az előzetes egyeztetések során erre is javasolt lesz rákérdezni.
Majd pedig értelemszerűen kössünk megállapodást olyan segítőkész beszállítóval, aki a kiszállítás mellett az üzembe helyezést illetően is támogatást nyújt.
Mi van akkor, hogyha az újonnan megrendelt IT eszköz hibás?
Bármennyire is nemkívánatos körülményről van szó, sajnos időnként ezzel az eshetőséggel is kalkulálni kell. Úgyhogy egy ténylegesen kompetens beszállító az általunk megrendelt eszközöket konfigurálja és teszteli is, miután kihozta nekünk az irodába.
Elvégre a DOA (dead on arrival) tényezőre is erősen javasolt előre gondolni. Azt értjük ezalatt, amikor az eszköz a kiszállítás után be sem kapcsol. Ennél bosszantóbb körülményt nehéz is elképzelni. Ilyenkor egy kompetens szerver és IT beszállító gyorsan intézkedik, és lehetőség szerint minél gyorsabban orvosolja is a hibát.
Így történik a helyszíni üzembe helyezés optimális esetben
Amennyiben sikerül megfelelő beszállító partnert találni, akkor maga az IT eszközök kézhezvétele megnyugtató körülmények között zajlik. Már az a tényező is egyértelműen a profizmusra és a hozzáértésre utal, hogyha magát a helyszíni üzembe helyezést és integrációt egy specialista csapat intézi.
Ezenfelül az sem számít éppenséggel hátránynak, hogyha a számlázással egyidőben az eszközök szériaszáma is rögzítésre kerül. Ennek ugyanis az lesz a hozzáadott értéke, hogy az esetlegesen felmerülő garanciális folyamatok lebonyolítása gyorsan és zökkenőmentesen történhet.
Ha pedig maga a helyszíni üzembe helyezés rendben megy, akkor ideális esetben a beszerzett eszközök használatba is kerülhetnek záros határidőn belül. Ezzel pedig minden érintett jól jár, miközben az IT beszállítóval minden bizonnyal egy hosszabb távra szóló együttműködés alapjait is le tudjuk fektetni.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!