A Cargolux óriásai húsz éve Budapesten

iho/repülés   ·   2022.04.07. 09:00
P1220309cr

747-esek elsősorban Kína felől: az első 8F kereskedelmi útjának is állomása volt Ferihegy, és a luxemburgiak gépe „avatta” Cargo Cityt.

Két évvel ezelőtt a 3500. járatról közölhettünk összefoglalót, most pedig az évforduló ad alkalmat a megemlékezésre: húsz éve repül Budapestre a Cargolux, és egy ilyen patinás, ikonikus társaság megszakítás nélküli jelenléte komoly elismerés a fogadó repülőtérnek is.

(fotók: iho.hu)

A Budapest Airport közleménye szerint Európa legnagyobb légi áruszállító cége az indulás óta most már a 3760 teljesített járatnál tart a magyar főváros és elsősorban Kína között. Az akkori heti két közvetlen repülés Csengcsou (Zhengzhou) és Hong Kong felől történt, és a Cargolux 747-ese volt a főszereplője az első begördülő járatként a ferihegyi Cargo City avatásának 2019-ben.

Portálunk ugyanakkor tanúja lehetett egy másik fontos mozzanatnak: az is egyfajta megtiszteltetés volt, hogy a Boeing 747-es legutolsó, 8-as változata első gépe az első kereskedelmi járatát is budapesti leszállással teljesítette. A modernizált, hosszabb törzsű, még nagyobb kapacitású Jumbo-sorozat első példánya – az utasszállító variáns később állt szolgálatba – a Cargolux színeiben 2011. október 17-én hajnalban szállt le Ferihegyen, Hongkong felől, bakui leszállással.

Ahogy ezt akkor megírtuk, a szokásos szép nagy kört repülte a gép Luxemburgból Kuvaitba majd Hongkongba, onnan bakui leszállással Budapestre és innen vissza Luxemburgba. Bakuban azonban csak tankolt az óriás, ami egyébként azt jelezte: olyannyira telepakolták a Távol-Keleten, hogy megérte inkább még egy üzemanyag-megálló közbeiktatása, ily módon az értékes rakományból még többet juttathat el még gyorsabban Európába.

A Cargolux flottája azóta is kizárólag a púpos óriásokból áll, tizenhat a korábbi 400-as és tizennégy a 8F változat. A társaság alaposan kivette a részét a világjárvány szállítási feladataiból, tavaly ősszel beindította a maga fenntarthatósági programját, ezekben a hetekben pedig az ukrajnai menekültek számára vitt humanitárius szállítmányokat, illetve nyújtott saját profitjából pénzügyi segítséget.

A Cargolux nem kevesebb, mint hetvenöt célállomásra tart fenn járatokat. A budapesti húsz évet értékelve René Droese, a reptérkezelő fejlesztési főnöke és Domenico Ceci, a társaság alelnöke egyaránt kiemelte a hosszú távú együttműködés jelentőségét, utóbbi külön kiemelete, a Cargolux büszke arra, hogy részese lehet a cargo-szektor itteni erős fejlődésének.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Repülés Légiközlekedés

BUD: megkezdődött a hármas terminál építésének előkészítése

iho/repülés   ·   2024.12.23. 08:30

Októberben a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér utasforgalmi növekedése volt a legerősebb Európában, az év végére az utasszám meghaladja a 17 millió főt. A repülőtér-üzemeltető a jövőben is robosztus emelkedésre számít ezen a téren, ezért a tulajdonosok és a vállalat vezetősége megkezdte a harmadik terminál építésének előkészítését.