Visszatérhet az élet a Desert Line-ra

iho/vasút   ·   2016.06.22. 18:45
400px_desertline

A „Sivatagi Vonalnak” 1979 óta a San Diegó-i Metropolitan Transit System (MTS) a tulajdonosa. A vasúttársasággal 2012-ben kötött lízingszerződést a Pacific Imperial Railroad, amely 2013 eleje óta próbált üzemelési megegyezést kötni a vonal Mexikóban futó szakaszán üzemelő Baja Raillel. A két és fél évnyi tárgyalássorozat végül 2015 júniusában szándéknyilatkozatot eredményezett. A rekonstrukcióval vasúti kapcsolat jöhet létre az észak-mexikói gyárak és az amerikai Kalifornia állam San Diego megyéjének délkeleti részén található üzemek között.

A mexikói–amerikai határnál 110 kilométer hosszan kacskaringózó Desert Line-on a felújítást követően autóipari termékeket szállító tehervonatok fognak közlekedni (forrás: Railway Gazette)

A június másodikán megkötött lízingszerződés értelmében a Baja Rail állja az idén nyáron kezdődő rekonstrukció hatvan-hetven millió dollárra becsült költségét, amelynek során helyrehozzák az amerikai–mexikói határon található Tecate és Coyote Wells közötti vasúti pályát kilencvenhat kilométer hosszan, továbbá kijavítanak ötvenhét hidat és tizenhét alagutat. A pályafelújítást követően legfeljebb harminc vagonból álló tehervonatok járnak majd Mexikóból a PIR új, Coyote Wellsben megépülő intermodális létesítményéhez, ahol százkocsis tehervonatokká rendezik azokat, ezt követően pedig a Union Pacific Plaster Citybe továbbítja a szerelvényeket. A szállítmányok várhatóan autóipari termékek lesznek.

A vonal a továbbiakban is az MTS tulajdonában és felügyelete alatt fog állni, a társaság szaktanácsadója a RailPros. Az MTS évente egymillió dollárt kér a lízingért, valamint a bruttó bevétel hét százalékát, ha az átlépi az egymillió dollárt. A vállalat alelnöke, Ron Roberts úgy véli, a pályafelújításról való megállapodás történelmi jelentőségű a San Diegó-i régió számára, ráadásul a szállítás egy részének a Desert Line-ra történő terelésével a határ valamennyire mentesül a járművekből érkező kipufogógázoktól, mely által elérhetővé válik a környék kibocsátás-csökkentési célja – számol be a Railway Gazette.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Utazzon velünk! Az első világháborús olasz front déli szakaszát felkereső idén újra elinduló Isonzó Expressz emlékvonatra jelentkezzen a MÁV Nosztalgia Kft.-nél!

Kapcsolódó hírek