Vezető nélkül 1500 kilométeren
Két év múlva vezető nélkül járnak a vonatok az ausztráliai Pilbara bányavidéken – jelentette be a Rio Tinto bányavállalat. A cég 518 millió ausztrál dollárt fordít a programra, amelynek kísérletei már 2008-ban megkezdődtek, de a gazdasági visszaesés miatt félbeszakadtak.
A vasércbányák általános felújításának keretében a vasúthálózat modernizálása a cég szerint rendkívül komoly megtakarítást hozhat az 1500 kilométeres vonalrendszeren, amelyen 41 szerelvény fut 148 mozdonnyal és 9400 vasércet szállító vagonnal. A megtakarítás lényege, hogy szükségtelenné válnak a megállások a személyzetcsere miatt, ez nemcsak üzemanyagfogyasztásban jelent csökkenést, hanem kevesebb lesz a vonatok széndioxid-kibocsátása is.
A Rio Tinto igazgatója, Sam Walsh szerint a cég a bányaművelés teljes vertikumában automatizál, beleértve vezetők nélküli teherautók alkalmazását is. Ezt nem egyszerűen a hatékonyság igénye diktálja, hanem az is, hogy a cégnek nincs elég szakképzett munkaereje. A feleslegessé váló vasutasok átképzésére és másképp történő foglalkoztatására pedig már megindultak a programok – mondja az igazgató.