Vezérkocsi és vicinális

iho   ·   2013.05.16. 09:00
0200

A Vasútmodell Centrum első saját gyártású terméke a magyar vonalakon egykor igen népszerű, Dunakeszin gyártott Bahv személykocsi és a hozzá tartozó vezérlőkocsi modellje volt.

A Fuggerth alapokra épülő modellek limitált példányszámban készültek el, a két pályaszámmal kiadott személykocsikból 50-50 készült, míg a BDat vezérlőkocsiból 30. A korabeli fényképek alapján igyekeztünk a legélethűbben visszaadni a kocsik eredeti külalakját, de többféle festésben és kivitelben készültek el. Végül a teli lengőajtós (a Fuggerth kocsiknál ez állt azonnal rendelkezésre), sötétzöld festésű kocsiknál maradtunk, ami talán a legáltalánosabb verzió volt. Megtartottuk a mindenhol egységes szürke festést az alvázon és a tetőn.

A modell megtervezésekor egyik elsődleges célunk a hiánypótlás volt. Ezek az ingajárati szerelvények nagyon népszerűek voltak, jól sikerült konstrukciójuk miatt hosszan gyártották és használták őket, mégis hiányoztak eddig a magyar modellboltok polcairól. Egyedi, sorszámozott csomagolásban forgalmazzuk a modelleket, amelyek megtekinthetőek és megvásárolhatóak a boltunkban és webáruházunkban is.

Szintén a magyar vonatkozású terepasztalok építőinek szeretnénk kedvezni a télen elindított terméksorozatunkkal, magyar szabvány szerinti állomásépületek és állomás körüli épületek modelljeit készítjük el Laser-Cut technológiával.

Az 1800-as évek végén A Kereskedelemügyi Minisztérium előírásai alapján szabványos épületterveket készítettek, a „növekvő ház” rendszere alapján. Ezeket a terveket és épületeket apró változtatásokat nem számítva egységesen használták fel. 1912-ben apró módosítás történt a tervekben, a háromablakos homlokzatot négyablakosra cserélték.

A növekvő ház elve szerint egy egységes méretű középső tömbhöz különböző melléképületek kapcsolhatóak. A tervsorozat a felvételi épületnél is a régi bevált elvet alkalmazta: a földszinten a belépő utas kis előcsarnokba jutott, ahol jegyét megválthatta, s az oldalt elhelyezkedő váróterembe mehetett, vagy a vágányokhoz siethetett. Az emeleten egy vagy két lakás helyezkedett el.

Az általunk kiadott HÉV-állomásépület is ezek szerint a tervek szerint épült (jelenleg H0 méretarányban, de tervezzük más méretezésben is). A fejlesztés során egyre pontosabb és részletgazdagabb kivitelt sikerült elérnünk. A modellünket rétegelt falemezből lézervágóval szabjuk ki. A modellbe égetett minták segítségével egyszerűbbé válik a korhű festés, vagy akár elhelyezhető így, natúran is a terepasztalon.

A továbbiakban szeretnénk hasonló megoldással létrehozott további állomás körüli épületekkel megjelenni a piacon. Tervezzük raktárépület, mérlegház, állomási mellékhelyiség, szolgálati épület, váltóállító központ, vonali őrház kiadását is.

Kapcsolódó hírek