Vezérgépek
Sok autóbuszbarát kedvence, de a mindennapi utazások résztvevői is kedvesen fogadják azokat a tömegközlekedési járműveket, amelyeket beosztott járművezetői – vagy ahogy a buszos szleng nevezi őket: gazdái – közbenjárásuk eredményeként a közlekedési társaság arculatát megtartva pár apró trükkel, praktikával egyedibbé, feltűnőbbé, kedvelhetőbbé teszik autóbuszaikat, amellyel nap mint nap az utasok szolgálatába állnak. Az egyéni tuningok jelentik dísztárcsák felszerelését, egyedi (festett) táblák és táblatartók elhelyezését, dekorációs sávok felragasztását, kétszázas Ikarusokon négy fényszórós hűtőráccsal kombinált maszkok felszerelését, keréktárcsák fényezését, csavarvédő lemezek átfestését.
A nyolcvanas évek végén, kilencvenes évek elején elterjedő menő megjelenést pedig a hűtőrácsra szerelt alumínium szegőlécek, illetve Ikarus-emblémák és típusjelzések elhelyezésének számtalan variációja jelezte, amelyekkel még a kétezres évek végén is lehetett találkozni.
Az autóbuszok kinézetének tuningolása leginkább a volán korszak jellemzője volt, amely a közlekedési központok világának egyszínű fehér (illetve egyes régiók sárga) megjelenése, illetve a használt és új beszerzésű - gondolva az utóbbi időkben százas nagyságrendben érkező Credókra - autóbuszok megjelenésével egyre kevésbé tapasztalható. A táblákat több esetben kijelzők helyettesítik, a gondos gazdák törődését legfeljebb egy-két keresztnévvel hímzett kisebb zászló, plüssállat, esetleg valamely sportcsapat zászlója mutatja manapság.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!