Veszélyben a trolivezetők állása?
A BKV szerint nem változott a trolibuszvezetői létszámigény az új trolimenetrend miatt, amely kevesebb, de nagyobb befogadóképességű jármű forgalomba állítását tartalmazza. A trolis szakszervezet 20-25 ember elbocsátásának szándékáról tud, és tiltakozik nemcsak ez ellen, hanem a naponta forgalomba állított járművek csökkentése ellen is.
A Népszava szerdán írt arról, hogy húsz trolibuszvezetőt küld el a BKV, mert a kevesebb kocsikiadás miatt nincs rájuk szükség. A BKV pénteken azt közölte, hogy az új menetrend nem változtatott a trolibuszvezetők iránti igényen. Az új paraméterkönyvben a férőhelykínálatot csuklós trolibuszok beállításával emelték, de a követési távolság egyes vonalakon nőtt.
A BKV hangsúlyozta: a tavaly év közepén megkötött kollektív szerződés miatt növekedett a dolgozók napi tényleges munkamennyisége, ez 20-25 fős elvi létszámcsökkentési igényt jelent a mintegy háromszáz fős trolibusz-vezetői létszámban. A leépítést zömében "természetes fluktuációval", fokozatosan oldaná meg a BKV.
Szabó István, a Belföldi Tömegközlekedési Dolgozók Szakszervezetének elnöke, a BKV felügyelőbizottságának munkavállalói tagja is reagált: tiltakoznak a járműkiadás csökkentése és az elbocsátások ellen is. Utóbbival kapcsolatban elmondta, kedden kezdik a tárgyalásokat a BKV-val, és úgy tudják, a teljesítménycsökkenés miatt 20-25 dolgozó elbocsátását tervezik. Kifejtette: 2012-ben még 120, 2013-tól csak 110 trolit küldenek forgalomba naponta, az pedig nem megoldás, hogy a munkavállalókat a buszágazathoz irányítják át, mert ott is leépítések várhatóak. Ehelyett az érintettek a cégen belül más munkát is vállalhatnának, például metróvezetőnek vagy diszpécsernek is átképezhetnék őket.
Az elnök hangsúlyozta: Európa több nagyvárosában fejlesztik a trolibuszhálózatot, Veronában például magyar szakemberek építik vissza a trolis infrastruktúrát. Erre Budapesten is igény van, a 83-as, vagy 79-es vonal meghosszabbítása és a budai trolihálózat kiépítése egyaránt fontos lenne.