Vasúti térhódítás az alpesi tranzitforgalomban
A svájci Közlekedési Minisztérium közlése szerint 2011 első felében a közúti és a vasúti forgalom egyaránt nőtt a tradicionális észak-déli közlekedési folyosókon. A vasút azonban jobban teljesített a gumikerekű vetélytársaknál, piaci részesedése 2010 hasonló időszakához képest javult, szám szerint 62,6 százalékról 64,1 százalékra.
A pozitív változás annak ellenére következett be, hogy a Simplon-alagút tűzesete és az azt követő helyreállítási munkálatok miatt hatvan RoLa-vonatot le kellett mondani. Az elmúlt félév utolsó heteiben már némi visszaesést tapasztaltak az elemzők, amit a minisztérium az európai gazdaság lelassulásával és a svájci frank egekbe szökő árfolyamával magyaráz – írja a swissinfo.ch.
Megszorításokra és hatékonyságnövelésre készül a teherszállítás bíztató tendenciái ellenére az SBB. A következő hat évben 550 millió frankos megtakarítást tart szükségesnek a társaság menedzsmentje. A genfi székhelyű Le Temps értesülései szerint a küszöbön álló nagyarányú járműbeszerzések és az energiaárak emelkedése miatt kell szorosabbra húzni a szövetségi vasút nadrágszíját.