Vasútépítési láz Etiópiában
A Railway Gazette értesülései szerint a három jelentős szerződés közül a másodikat kötötte meg az etióp vasútvállalat egy 656 kilométer hosszú normál nyomtávú vasútvonal kiépítésére, ezáltal az Addisz-Abebát Dzsibutival összekötő keskeny nyomtávú, használaton kívüli vonal kiváltására.
Az 1,18 milliárd birr (mintegy 15 milliárd forint) értékű szerződést december 16-án írták alá egy kínai mamutvállalattal, a China Civil Engineering Construction Corporationnel. A cégnek 339 kilométernyi egyvágányú, villamosított pályát kell építenie az ország keleti részén Mieso, Dire-Dava és a dzsibuti határnál fekvő Devale között. A nyomvonalat már felmérték a helyi vállalatok. Az etiópiai kormánynak a költségek 40 százalékát kell állnia, erre Kínából kap kedvezményes kölcsönt.
Egy szerződést már tavaly októberben aláírtak egy másik kínai vállalattal, a China Railway Grouppal, a nyugati szakasz, az Addisz-Abeba és Mieso közötti, 330 kilométer hosszú szakasz kiépítésére.
Az etiópok arra számítanak, hogy Dzsibuti kormánya megépíti a létfontosságú, 100 kilométer hosszú szakaszt Devaléből a Vörös-tenger partjánál fekvő Doraleh konténertermináljára.
Addisz-AbebaA China Railway Eryuan Engineering Group elkezdte egy 37,4 kilométer hosszú elővárosi vasúti rendszer kiépítését Addisz-Abebában. Az LRT-hálózat a jövőben összeköttetést teremt a katonai kórház és Ayat, (17,3 kilométer), a Meskel tér és Kality (16,2 kilométer), valamint Lideta és a Menliki tér (3,9 kilométer) között.
A beruházás négyszázmillió dollárt meghaladó költségeinek 60 százalékát Kína, 40 százalékát az etióp kormány finanszírozza. A jövőben további vonalak építését tervezik – írja a Railway Gazette.