Vasárnapig biztos, hogy sztrájkolnak a német mozdonyvezetők
A mozdonyvezetők szakszervezete (GDL) állásfoglalása szerint a munkaadó módosított ajánlata nem tartalmaz új elemeket, leszámítva azt, hogy kezdjen közvetítést a felek között Matthias Platzeck volt brandenburgi miniszterelnök, ez pedig nem elég ahhoz, hogy felfüggesszék a sztrájkot. Ezért az eredeti tervnek megfelelően vasárnap reggel 9 óráig sztrájkolnak.
A munkabeszüntetés a teherszállítási ágazatban hétfő délután, a személyszállításban kedd hajnalban kezdődött. A német vasút történetének eddigi leghosszabb, összesen 138 órás sztrájkja becslések szerint 750 millió euró kárt okoz a német nemzetgazdaságnak és 0,1 százalékponttal visszaveti a gazdasági növekedést a második negyedévben.
A Deutsche Bahn (DB) adatai szerint a távolsági járatokon a vonatok egyharmada jár, a regionális járatoknál térségtől függően a vonatok 15–60 százalékát tudják elindítani.
A GDL a mozdonyvezetőknek öt százalékos béremelést követel, és a heti munkaidő csökkentését 39 óráról 38 órára. Azt is el akarja érni, hogy más foglalkozású tagjai – például vonatkísérők – számára is bérmegállapodást köthessen a munkaadóval. Ezt a DB elutasítja, mert nem akar ugyanazon munkavállalói kör bérezéséről és munkaviszonyairól egyszerre több szakszervezettel tárgyalni, illetve több bérmegállapodást kötni. A munkaadó a mozdonyvezetőknek 4,7 százalékos emelést és ezer euró egyszeri juttatást ajánl.
A Daily Mail képeiből összeállított hatalmas képgalériánk hétfőtől végigkíséri a német mozdonyvezetők munkabeszüntetését.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!
Utazzon velünk!
Az első világháborús olasz front déli szakaszát felkereső Isonzó Expressz emlékvonatra jelentkezzen a MÁV Nosztalgia Kft.-nél!