Vasárnap megnyílik Újpalota megállóhely, új járat indul Piliscsaba, Óbuda és Rákos között

iho/vasút   ·   2020.10.22. 09:00
00_s76_korvasut

Október 25-étől tesztjelleggel S76-os jelzéssel új vonat közlekedik munkanapokon Piliscsaba és Rákos szakaszon, hétvégi közlekedési rend szerinti napokon Óbuda és Rákos között.

Hétköznap félóránként, az esztergomi vonalat és Angyalföldet elhagyva a külső körvasúton haladnak tovább a Flirtök, amelyek megállnak Újpalota megállóhelyen is. Az észak-budai és a kelet-pesti agglomerációt összekötő járat fontos átszállási kapcsolatot biztosít Újpalota megállóhelynél. Ezzel gyorsabb, kényelmesebb és versenyképesebb lesz az eljutás a pilisi térségből Pécel és akár Sülysáp felé is. Az S76-os járatok nagy előnye, hogy a jelenleginél akár fél órával is gyorsabbá teszik a közlekedést az ezen térségek között ingázóknak. A fejlesztés célja, hogy az autózásról a közösségi közlekedés felé terelje a budapestieket és a környékén élőket.

Az elővárosi kötöttpályás közlekedés fejlesztésének egyik fontos pillére, hogy a meglévő, de ki nem használt vonalszakaszokat a személyszállításba nagyobb arányban vonják be. Ennek a fővárosban egyik meghatározó és joggal várt lépése az Angyalföld és Rákos közötti külső körvasút személyszállítási szerepének növelése, azáltal, hogy a korábban csak Piliscsaba és Angyalföld között közlekedő S72-es személyvonatok útvonalát október 25-étől Rákos állomásig hosszabbítja meg a MÁV-Start. Ezáltal Budapest és elővárosa sem marad ki az október 25-én életbe lépő, Észak-Magyarországot és az Észak-Alföldet érintő menetrendi újítások sorából.

A munkanapokon félóránként Piliscsaba és Rákos között közlekedő vonatok hétvégén óránként, és csak az Óbuda–Rákos szakaszon közlekednek. Az S76-os járatok a fővárosba érkezve Angyalföldön át, a Marcheggi hidat követően érik el a külső körvasutat. A vonatok megállnak az Újpalota elnevezéssel létesített új megállóhelyen, a Drégelyvár utcai felüljáró közelében. A korszerű, akadálymentes megállóhely átszállást biztosít a külső körvasúton, a vonatok és a 7, 7E, 8E, 108E, 133E, 277-es buszok között, így a főváros olyan területei is gyorsabban elérhetővé válnak Piliscsaba felől, amelyek jelenleg csak több átszállással és hosszabb eljutási idővel közelíthetők meg. Emellett javulnak az átszállási kapcsolatok a pilisi térségből Pécel–Gödöllő–Hatvan, valamint Sülysáp–Szolnok felé is. A vonatok teljesen új eljutási lehetőséget kínálnak többek között Kelet-Pest és Óbuda északi része, a Váci úti irodatengely, valamint Budapest belvárosának északi része között.

(térkép, fotó: MÁV-Start)

 

Az S76-os vonat menetideje 47 perc lesz Piliscsaba és Rákos között. A fővárosi területén belül a vonatok az Óbuda és Rákos közötti távot 17 perc, az Újpest és Újpalota közötti szakaszt 7 perc alatt teszi meg. Piliscsabától, illetve Óbudától Esztergom felé a csatlakozó S72, G72, Z72-es vonatokkal lehet továbbutazni. Rákoson az S60, G60, Z60, S80-as vonatokkal kapcsolatot biztosít a vasúttársaság Pécel–Gödöllő–Hatvan, valamint Sülysáp és Szolnok felé.

A közlekedés október 25-én tesztjelleggel indul meg, a vonatok rákosi végállomása ideiglenes, azok Pécel irányába történő tovább vezetését a Budapest–Hatvan vonal jövő évi menetrendjének és a Kiss motorvonatok üzembeállásának függvényében, a Budapest Fejlesztési Központ bevonásával vizsgálja a MÁV-Start. A vasúttársaság célja, hogy a Rákospatak menti agglomerációból közvetlen kapcsolatot adjanak a körvasúton át Budapest északi területeire, a frissen felújított Budapest–Hatvan vonal megújult infrastruktúráját kihasználva.

A MÁV-Start a megállóhelyen felszálló utasoknak jegyváltás céljából az online jegyváltást javasolja a MÁV mobilalkalmazás segítségével vagy az internetes jegyvásárlási felületen, mert Újpalotán jelenleg nincs jegyváltási lehetőség.

A megállóhelyen új típusú jegykiadó automata várhatóan jövő év márciusától áll majd az utasok rendelkezésére. Az Újpalotán felszálló utasok részérenak a vonaton is lehetséges természetesen a jegyvásárlás, pótdíj felszámítása nélkül. Ha az utas az esztergomi vonalon található régi típusú (nyomógombos) automatákkal ellátott állomástól Angyalföldön túl utazik az új járatokon, akkor az automatából Angyalföldig kell megvenni a menetjegyet, és a jegy ellenőrzésekor kell jelezni, hogy Angyalföldnél tovább utazik. A jegyvizsgáló a jegyet pótdíj felszámítása nélkül fogja kiegészíteni a jegyet a tényleges utazásnak megfelelően. A MÁV-Start ebben az esetben is a kényelmes és az automatás vásárlásnál nagyobb kedvezményt nyújtó online jegyvásárlást ajánlja.

A már elkészült Újpalota megállóhely mellett a tervek szerint további új állomások – Pestújhely, Rákosfalva – létesülnek majd a körvasút fejlesztését célzó projekt keretében.

(X)

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Zöldút Kerékpár

Kész tervet adott a Kerékpárosklub Budapestnek a szükséges kerékpáros fejlesztések megvalósításához

iho/zöldút   ·   2024.11.23. 17:30

A Magyar Kerékpárosklub hivatalos javaslattal fordult a Fővárosi Közgyűléshez, hogy dedikált költségvetési kerettel támogassák a kerékpáros közlekedés arányos fejlesztését. A jelenlegi alulfinanszírozottság veszélyezteti a korábban elfogadott stratégiai dokumentumok célkitűzéseit és megvalósíthatóságát.