Válasz Vitézy Dávidnak
Az M3 felújított metró szerelvények üzembehelyezése óta a BKV Zrt. folyamatosan vizsgálja az utastér légkondicionálásának lehetőségeit, amelynek során műszaki konzultációkat folytatott a járműfelújítást végző Metrowagonmash Rt.-vel a fennálló műszaki akadályokról, a lehetséges megvalósítás feltételrendszeréről, különös tekintettel a szerelvényekre vállalt garancia kérdésére. Az elmúlt néhány évben megjelent korszerű és innovatív megoldásokat felvonultató légkondicionálóberendezés-megoldások már lehetőséget kínálnak az utólagos klimatizálás megvalósíthatóságára a kocsiszekrény szerkezetét érintő jelentős módosítások nélkül, ezáltal biztosítható a garanciális kötelezettségek fenntarthatósága. Ezt erősítette meg a BKV szervezésében e témában tartott nemzetközi műszaki szimpózium is, melyen számos klímagyártással foglalkozó nemzetközi szakcég is részt vett.
A klimatizálás várható költsége, a járműátalakítás időszükséglete nagyban függ a választható technológiai megoldástól, amelynek részletes műszaki tartalmán a BKV a főpolgármester kérésének megfelelően felgyorsított ütemben dolgozik. A végleges műszaki tartalom és ahhoz kapcsolódó költségek meghatározását követően a BKV közbeszerzési eljárást ír ki az M3 metróvonal szerelvényeinek utólagos klimatizálására. A költségfedezet biztosítása az aktuális időpontban – a közbeszerzési eljárás kiírásakor – szükséges, ez indokolja a Fővárosi Közgyűlés tegnapi döntését.
Fentiekről azt követően tájékoztatta a publikumot a közlekedési válallat, hogy egy nappal korábban Vitézy Dávid, a Budapest Fejlesztési Központ vezérigazgatója csalódottságának adott hangot, mondván, nincs jól, hogy a 3-as metrón nem lesz klíma a nyáron.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!