Utasszállító segített az óceáni mentésben
Egy szólóvitorlás került bajba Ausztrália partjainál, a hajós az Air Canada járat személyzetének és utasainak köszönheti az életét.
A hatóságok azért kérték a felderítési feladat elvégzésére az Air Canada AC033-as járatát, mert meg akartak bizonyosodni a segélyjeleket adó vitorlás hollétéről, és a kanadai 777-es volt az a gép, amely 270 utassal a fedélzetén a valószínű helyszínhez épp a legközelebb repült.
A szélestörzsű két hajtóműves utasszállító pilótái gyors kalkulációt végeztek, elég-e az üzemanyaguk az akcióhoz, majd miután erről megbizonyosodtak, irányt változtattak a zóna felé a Tasman-tengeren, Új-Zéland és Ausztrália között, majd 4000 lábra, vagyis valamivel több mint 1200 méterre süllyedtek. A gép személyzete közölte a fedélzeten lévőkkel, hogy miért térnek le az útvonalról és mit keresnek, sőt, az utasokat is kérte, hogy figyeljék a viharos tenger felszínét.
A híradások egy ponton térnek el. az egyik verzió szerint a jobb oldalon lévők közül egy utasnak kéznél volt a messzelátója is, végül ő pillantotta meg először az árbóc nélkül hánykolódó hajót a parttól több mint 300 mérföldnyire, a másik verzió szerint az utas kölcsönadta a gukkert az első tisztnek, aki megtalálta a jachtot. Ami biztos: a nagy utasszállító olyan közel repült a hajóhoz, hogy még a fedélzeten integető tengerészt is többen látták a fedélzetről.
Miután meghatározták a jacht pontos pozícióját, a 777-es visszatért az útvonalára és másfél órás késéssel rendben leszállt Sydneyben. Mint a híradások megjegyzik, a késés oka részben a kitérő volt, részben az, hogy a rossz idő miatt már korábban is változtatnia kellett a járatnak az útvonalon.
A hajóhoz a megadott koordináták alapján először egy kutatógép repült, mentőtutajt és műholdas telefont dobott a bajba jutott tengerésznek, majd a jachtot még idejében elérték a tengeri mentőegységek is és kikötőbe vontatták.