Úrhidai baleset: állt a motor, későn nyílt a mentőernyő
Álló vagy kis teljesítményen működő motorral, meredek szögben csapódott a földbe csütörtök délután Úrhida mellett a Sting S4-es ultrakönnyű repülőgép - tájékoztatott a Közlekedésbiztonsági Szervezet (KBSZ).
Bajkó Erika közölte: a szemtanú által elmondottakból az derül ki, hogy a pilóta zuhanásból próbálta kivenni a repülőgépet, és csak az utolsó métereken használták a mentőernyőt.
A gép fedélzetén két pilóta volt, nagy gyakorlattal. A leadott repülési terv szerint Dunaújvárosban szálltak fel és Börgöndre tartottak volna. A fedélzeten volt egy navigációs berendezés, amelynek adatait a szakemberek megpróbálják kinyerni; ha a pilóták használták, akkor az rögzítette a repülési útvonalat.
A tavaly novemberben gyártott gép roncsait Börgöndre szállították, ahol további vizsgálatoknak vetik alá, ezek során elsősorban a motort és az üzemanyag-ellátó rendszert veszik szemügyre.
A TL-2000 Sting S4-es cseh lajstromban volt. Ezeket a gépeket Csehországban tervezték, 1997-ben kezdték gyártani, azóta több mint 150-et adtak el belőle. A kompozit anyagokból készült egymotoros gép csaknem 7 méter hosszú, 2,1 méter magas, szárnyfesztávolsága 9,2 méter, súlya 450 kilogramm. A soros, négyhengeres Rotax motor 255 kilométer/órás (138 csomós) sebességre gyorsítja a gépet, utazósebessége 220 kilométer/óra, hatótávolsága ezer kilométer.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!
Utazzon velünk!
Az első világháborús olasz front déli szakaszát felkereső Isonzó Expressz emlékvonatra jelentkezzen a MÁV Nosztalgia Kft.-nél!