Ülőhelyfoglalási rendszer az easyJet összes járatán
November 27-től az easyJet valamennyi, napi mintegy ezer járatán bevezeti az ülőhelyfoglalási rendszert – adja hírül a társaság közleménye. Ahogy a társasági igazgatója az Egyesült Királyságban, Paul Simmons, fogalmazott: ez az easyJet történetének eddigi legnagyobb változása, amit egy április óta tartó tesztidőszak tapasztalatai alapján vezetnek be.
A 12500 járatra kiterjedő tesztsorozatot azért kezdte meg a légitársaság, mert az utasok körében végzett felmérések szerint sokak számára a beszállítási procedúra okozta stressz jelentette a legfőbb gátat, amiért nem vették igénybe az easyJet járatait. A tesztidőszak pedig azt bizonyította, hogy az ülőhelyfoglalás közben a társaság meg tudta tartani iparági szinten vezető pontosságát – fogalmaz az easyJet közleménye.
A megkérdezett utasok 71 százaléka tartotta jónak az ülőhelyfoglalást, 60 százalékuk egyenesen emiatt választaná a társaságot a jövőben. A közlemény szerint az ülőhelyfoglalási rendszer próbája Európa-szerte jó visszhangot keltett.
A tesztidőszak tapasztalatai szerint a rövidebb utakon az utasok leginkább a 6A ülőhelyet kedvelték, hosszabb járatokon az 1A volt a kedvenc, a legkevésbé a 16B illetve a 19B jelzésű üléseket akarták maguknak. Az utasok inkább választották a baloldali sorokat a jobboldallal szemben.
Az utasok mindegyike számára jegyváltáskor van mód arra, hogy ülést válasszon, bizonyos helyekért plusz fizetni kell: az extra lábhelyért 12 fontot, a vészkijáratoknál lévő tágabb helyekért nyolcat, és három fontot minden más helyért, ha azt az utas választja. Az ültetés a tapasztalatok szerint nem igényel sem plusz időt beszálláskor, sem a társaságnak plusz költségeket, tehát nem növeli a fordulóidőt, az extra lábhelyet foglaló utasok az elsők között léphetnek a gép fedélzetére – zárul az easyJet közleménye.