Újmassa, rakodó

Kemsei Zoltán   ·   2015.07.20. 18:45
00kicsi

A trianoni békeszerződés erdeink, ipari-, és tűzifakitermelési területeink többségét elcsatolta, továbbá az addig népszerű kirándulóhelyek (Tátra, Erdély) helyett is új célpontokat kellett a belföldi idegenforgalom céljaira találni. A Lillafüredi Állami (akkori nevén Szinvavölgyi) Erdei Vasúton e kettős céllal indult meg a forgalom, előbb a teherszállítás, 1920-ban, majd négy évvel később a menetrend szerinti személyszállítás is.

A LÁEV hálózata egy háború előtti térképen. A bal szélen a nyíl a rakodó helyét jelöli<br>A képre kattintva galéria nyílik<br>(forrás: kisvasut.hu)

A Bükk erdeiből kitermelt fát az 1921-ben épült Ládi rakodón tették nagyvasútra, és több erdei rakodóhely is épült. A Garadna-patak völgyében, nem messze attól a helytől, ahol a Jávorkútra vezető szerpentin kiágazik, az oldalrakodó és a vágány a mai napig – romosan ugyan – de megvan.

Sínmaradványok a Jávorkútra vezető út átjárójában<br>(a szerző felvételei)

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek