Újabb mérnöki szak indulhat a Szolnoki Főiskolán
Az új szak indításával a mérnökhiányt kívánják orvosolni a megyeszékhelyen. A főiskola rektora az MTI-nek elmondta: az új típusú szakot, amelyen villamos- vagy mechatronikai mérnököket oktatnának, a főiskola saját képzési rendszerén belül vagy más felsőoktatási intézmény kihelyezett tagozataként tervezik létrehozni. A szükséges szakembergárda képzésére nappali és levelező tagozatot is indítanának a Szolnoki Főiskolán, évfolyamonként összesen ötven-száz hallgatónak.
– Ha lenne elég szakember, az ipari parkban a termelésen kívül a termékfejlesztés fejlődhetne – tette hozzá. Túróczi Imre kitért arra: a műszaki menedzser szak keretében jelenleg kötöttpályás mérnököket képeznek nappali és levező tagozaton. Dunai Zoltán az MTI-nek azt mondta: öt-hat év múlva saját igényeik szerint képzett vasúti szakirányú végzettséggel rendelkező gépész-és villamosmérnököket szeretnének foglalkoztatni, ehhez keresnek partnereket, mint amilyen a Szolnoki Főiskola.
A Stadler Rail Csoport országigazgatója megemlítette, hogy négy-öt mérnököt tudnak majd alkalmazni 2019–2020-tól. A Stadler Rail Csoport jelenleg mintegy ötszázhúsz embert foglalkoztat Magyarországon, közülük négyszáznyolcvanat Szolnokon, harmincötöt Pusztaszabolcson, ötöt pedig Budapesten.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!
Utazzon velünk!
Az Erdélybe induló Történelmi Székely Gyors zarándokvonatra és az első világháborús olasz front déli szakaszát felkereső Isonzó Expressz emlékvonatra jelentkezzen a MÁV Nosztalgia Kft.-nél!