Újabb Mercedesek a BKV-nál

Ács Attila   ·   2013.11.06. 06:30
IMG_0525_fooldal

Két évvel ezelőtt érkeztek meg Budapestre a BKV első Citarói, ám – mint arról akkoriban beszámoltunk – az utazóközönség csak a következő év tavaszán tudta birtokba venni őket. Eredetileg a teljes flotta ugyanolyan lett volna, viszont a kiszemelt berlini gépekre időközben lecsaptak más üzemeltetők, így a budapesti buszok Európa több városából lettek összeválogatva, ennek megfelelően nem egyformák; négy-öt altípust különböztethetünk meg.

A Citarók nemcsak újonnan, de használtan is igen kelendőnek bizonyulnak – ez kimondottan igaz a háromajtós példányokra – ennek tudatában örömteli a hír, hogy a BKV-nak most sikerült újabbakat vásárolni, ezek ráadásul műszakilag nem, illetve csak apróbb részletekben térnek el a már meglévő járművektől.

A kilenc buszból négy Frankfurtból származik (ugyanilyenek már közlekednek a fővárosban), öt pedig Oslóból jött, de alapjaiban véve ezek is megegyeznek a már meglévőkkel. Motorjuk OM 906 LA/hLA jelű (a frankfurtiaké álló, az oslóiaké fekvő hengerelrendezésű), sebességváltójuk ZF Ecomat, illetve Voith 854.3 típusú, futásteljesítményük 399 ezer és 441 ezer kilométer között alakul. Jelen állapotukban az utazóközönség nem fog találkozni velük, hiszen hamarosan a VJSZ-be kerülnek, ahol megkapják az új flottaszínt, a FUTÁR-t, a jegykezelőket, áthúzzák az üléseket és némileg zártabbá teszik a vezetőfülkét. Az első példányokkal várhatóan 2014 elején lehet majd találkozni az utakon, MMM-132–140 rendszámokkal.

A képre kattintva galéria nyílik!<br>(Fotók: Vörös Attila)

* * *

Indóház Online - Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Zöldút Kerékpár

Kész tervet adott a Kerékpárosklub Budapestnek a szükséges kerékpáros fejlesztések megvalósításához

iho/zöldút   ·   2024.11.23. 17:30

A Magyar Kerékpárosklub hivatalos javaslattal fordult a Fővárosi Közgyűléshez, hogy dedikált költségvetési kerettel támogassák a kerékpáros közlekedés arányos fejlesztését. A jelenlegi alulfinanszírozottság veszélyezteti a korábban elfogadott stratégiai dokumentumok célkitűzéseit és megvalósíthatóságát.