Újabb kínai óriásrendelés:<br>60 A320 a China Easternnek
A China Eastern Airlines listaáron 5,4 milliárd dollár értékben vásárol az Airbus keskenytörzsű gépcsaládjából. A 60 A320-ast 2014 és 2017 között kell leszállítania az európai gyártónak.
Korábban a sanghaji társaság csaknem hatmilliárd dollár értékben rendelt 20 Boeing 777-300ER-t 2014 és 2018 közti átvételre, a kínai-amerikai útvonalakra.
A cég egyik alkalmazottja névtelen nyilatkozatában elmondta: noha a belföldi és a nemzetközi forgalom idén csökkent a tavalyihoz képest, a társaság azt várja, hogy jövőre magához tér a piac, és erre előre fel kell készülni.
Már most kezdődik például az olyan új járatok megnyitásának előkészítése, mint a Sanghaj-Amszterdam és a Sanghaj-San Francisco, mindkettőt 2015-re tervezik.
Ugyanakkor a China Eastern eladásra kínál nyolc Bombardier CRJ és 10 Embraer regionális utasszállítót, összesen 245 millió dollár értékben, a cél a flotta optimalizálása és a költségek csökkentése. A China Eastern jelenleg húszféle típussal repül, 2015-re a géppark már csak tízféle utasszállítóból áll majd.
A géppark valóban rendkívül vegyes: a Flight adatbázisa szerint a flotta része 7 (már nem gyártott) A300-600-as, 142 keskenytörzsű Airbus a 320-as család különféle jelenlegi változataiból, 24 szélestörzsű A330-as és kilenc négyhajtóműves 340-es. A keskenytörzsű gépállomány része ugyanakkor 42 Boeing 737-es is, a megrendelt szélestörzsű gépek között pedig 15 kompozitépítésű B-787-es Dreamliner is szerepel. Az említett eladásra szánt 10 Embraer a Kínában, Harbinban gyártott 145-ös.
A mostani rendeléssel kapcsolatban érdemes megjegyezni: az, hogy a kínai partner nem az A320neo, tehát nem a keskenytörzsű gépcsalád új változata mellett döntött, a flottabővítés sürgősségét jelzi. A neo komoly üzemeltetési előnyöket kínál, és a vásárlók jelentős része már ebben az újrahajtóművezett altípusban gondolkodik, viszont a „hagyományos”, vagyis most gyártás alatt lévő 320-asokhoz gyorsabban juthat hozzá a légitársaság.