Újabb háromszekciós dízelmozdonyok érkeztek az Elga-Transhoz

iho/vasút   ·   2021.10.08. 09:00
elgatrans_3te25k2m

A Transzmasholding (TMH) eddig összesen hat 3TE25K2M sorozatú behemótot adott át az éven az orosz magán-vasúttársaságnak.

Az Elga-Trans és az orosz gyártó idén májusban állapodott meg a fővonali nehéz tehervonatok továbbítására létrehozott dízelgépek beszerzéséről. A kontraktussal először rendelt magánvasút a 2017-ben bemutatott mozdonysorozatból, eddig csak az Oroszországi Vasutaknak (RZSD) gyártott a TMH. Az első hármat már júliusban át is vehették, de a következő háromra sem kellett sokáig várni: a napokban érkezett meg Jakutföldre. A mozdonyokat a Traszmasholding a brjanszki mozdonygyártó üzemben (BMZ) építette meg, ahol a leendő személyzet szakszerű képzést is kapott.

A háromszekciós, szekciónként hattengelyes – vagyis összesen tizennyolc tengelyes – gépszörnyekkel az Oroszország legnagyobb kohászati szénmezőjének számító, jakutföldi Elga szénbányáktól szállít szenet az Elga-Trans. Habár az első adag mozdony még nem túl sok kilométert gyűjthetett a bányáknál, a személyzet erősnek és hatékonynak találja a 3TE25K2M-eket. Az új, korszerű gépekkel az eddigieknél nagyobb volumenű, akár 7100 tonnás szállítmányokat vihetnek el egyidejűleg, ráadásul alacsonyabb üzemeltetési költségek – elsősorban üzemanyag-fogyasztás – mellett, továbbá az átlagos szállítási idő is kevesebb lett.

A mozdonytípus számos innovációt, korszerű mérnöki megoldást tartalmaz: többek között gördülőcsapágyas kerék-motor blokkot, mikroprocesszoros moduláris vezérlési rendszert, váltakozó áramú villanymotorokat a segédrendszerekben, továbbá csavaros kompresszorcsomagokat. Az elvárt megbízhatóság érdekében a dízelmotor rendelkezik teljesítménytartalékkal arra az esetre, ha a külső hőmérséklet rendkívül alacsony lenne, vagy ha a gépnek nagy tengerszint feletti magasságon, alacsonyabb oxigénsűrűség mellett kellene dolgoznia. A mozdonyszemélyzet komfortos munkakörülmények között dolgozhat, melyek megfelelnek napjaink összes egészségügyi, biztonsági és ergonómiai előírásainak.

A magántulajdonban álló, orosz Transzmasholding a vasúti és városi járművek gyártása terén piacvezető Oroszországban és a FÁK-államokban, világszinten pedig hatodik. A moszkvai központú vállalatcsoport termékek és szolgáltatások teljes palettáját kínálja az új járművek tervezésétől és fejlesztésétől azok korszerűsítésén, karbantartásán, valamint életciklus-szolgáltatásokon át a digitális jelzőberendezésekig és forgalomirányító rendszerekig. A vállalatnak Svájcban, Magyarországon, Dél-Afrikában, Egyiptomban, Argentínában, Fehéroroszországban és Kazahsztánban van leányvállalata, gyártóüzeme pedig összesen tizenöt helyszínen. A partnerekkel együtt több mint harminc országban van jelen.

(X)

(Nyitókép forrása: Transzmasholding)

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek