Újabb adag TMH-mozdonyt vesznek a litvánok
Litvánia nemzeti vasútja, a Lietuvos Geležinkeliai (LG) a napokban írta alá a hivatalos szerződést az orosz gyártó Balti-térséget ellátó leányvállalatával, a CJSC TMH B-vel. Az LG 2009 óta ötvenegy, TEM-sorozatú dízelgépet szerzett be a Transzmasholdingtól (TMH).
A Railway Gazette arról ír, hogy a hattengelyes járműveket tolatási feladatokra közösen fejlesztette ki a TMH brjanszki egysége és a cseh CZ Loko a TEM18DM mozdonyok megbízható konstrukciójára alapozva. A gépeket egy 883 kilowatt teljesítményű Caterpillar-dízelerőforrás hajtja meg, amely eleget tesz az EU Stage IIIA emissziós szabályzat elvárásainak. A gépek indító vonóereje 346 kilonewton, legnagyobb üzemi sebessége száz kilométer per óra. A gyártó szerint az új TEM-mozdonyok kocsirendezés közben akár harminchét százalékkal, vonali vonattovábbításkor pedig negyvenöt százalékkal kevesebb üzemanyagot fogyasztanak, mint az általuk kiváltandó, az 1960–70-es években gyártott dízelgépek.
A Transzmasholding csak a részegységeit gyártja le a széles nyomközű mozdonyoknak, a végszerelést az LG vilniusi karbantartóbázisa végzi el. Az első jármű részegységei a napokban érkeztek meg az összeszerelés helyére, a további szállítások havi rendszerességgel történnek.
A Transzmasholding és az LG 2013 novemberében szándéknyilatkozatot írt alá egy közös tulajdonú, litvániai mozdonygyár alapításáról. A balti államban létrehozandó üzem elsősorban a balti államok számára építene vasúti vontatójárműveket, de terveik között szerepel a távolabbi európai piacok felé történő nyitás is – számol be az International Railway Journal.
A Baltikumon belül Észtországban is üzemelnek hasonló TMH-mozdonyok, az Észt Vasút (Eesti Raudtee, EVR) teherszállítási ága, az EVR Cargo pedig további négy új gépet fog átvenni 2014 során.
* * *
Indóház Online - Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!