Új társaságok: Azimuth, Azur
Más források részletesebb információkkal szolgálnak a légitársaságról és hátteréről. Az alapítók egyike a Yakutia Airlines korábbi vezérigazgatója, Pavel Udod, a másik Vnukovo egyik tulajdonosa, Vitalij Vancev. A koncepció alapja, hogy a társaság kedvező feltételekkel bérelhet gépeket az állami lízingcégtől (GTLK), és ugyancsak állami támogatást élvez a cég mint a kormány által meghirdetett hálózat-bővítő program részese, ami négy évre nem kevesebb, mint 2,1 milliárd rubelt, mintegy 33,4 millió dollárt jelent. További mintegy 400 millió rubelnyi bankhitelt kellett még összeszedni az induláshoz.
Az új társaságot 2014-ben kezdték szervezni, az Azimuth abban az időben nyert bejegyzést Krasznodarban, amikor a Yakutia felhagyott a maga működésével a déli régióban. A két társasági központ, Krasznodar és Rosztov köré mintegy húsz vonalból álló hálózat épül ki olyan (eddig fel nem sorolt) célállomások között, amelyeknek nincs közvetlen légi összeköttetése. A cél az évi két-három milliós utasszám elérése, eleinte négy géppel, a flottát később (legalább) tízre akarják bővíteni.
Az orosz szakportál idézi azokat a véleményeket is, melyek szerint az új légitársaság túlságosan erősen függ az állami támogatásoktól, és ha már a kormány pénzzel támogatja a légiközlekedés fejlesztését, jobb lenne, ha a meglévő légitársaságok járatainak bővítését segítené elő. Gyanítható ugyanakkor korábbi hírek alapján, hogy az állami támogatás jelentős részben az oroszok által elfoglalt Krím bekapcsolásáról szól az oroszországi légiközlekedésbe, viszont azok a társaságok, amelyek ennek részesei, nem feltétlenül kapnak jó fogadtatást a krími inváziót változatlanul elítélő Nyugat-Európában, ezért érdemes belső és új társaságokkal teljesíteni a moszkvai követelményeket.
A másik induló légitársaságnak is van orosz kapcsolódása: a néhány napja első járatát teljesített német Azur Air ahhoz a csoporthoz tartozik, amelynek Domogyedovón van egy orosz vállalata és Kijevben egy ukrajnai. Utóbbi két 737-800-assal, a moszkvai cég három hasonló géppel, nyolc 757-essel és nyolc 767-essel repül.
A cégek közös nevezője az alapító török Anex Tourism Group. A holland partnercéggel alapított német leágazás központja Düsseldorf, ahonnan egy Boeing 767-essel repülték az első járatot Palma de Mallorcára, egy következő 767-est Berlinbe telepítenek és még idén beérkezik a harmadik ilyen gépük. A kezdeti rövidebb üdülőhelyi járatok után (Antalia, Rodosz, Hurghada) kezdődnek az interkontinentális repülések, először Dominikára, Kubába majd Thaiföldre is.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!