Új szinten a hangosításban
Még novemberben járt nálunk az első, mintadarab Posch Modell-Digitools Rezsó; elkísértük a modellvasúti elektronikákról ismert csapatot a vasúttörténeti parkba, ahol rögzítették a vfk hangjait; és a szériagyártmányból is az első példányok egyikét sorozhattuk szerelvénybe. És még most, negyedszerre is tudunk újat mutatni, mert minket is alaposan megleptek a beépített elektronika és hangdekóder tulajdonságai. Leírjuk ezeket, és a végén persze egy új videóban meg is hallgatható a java, a füstibeli hangfelvétel főbb momentumaival együtt – tehát látható/hallható lesz az egyetlen ma üzemelő 1:1-es fűtőkocsi is.
Mik is az újdonságok?A digitális Digitools Rezsó rendelkezik
- négy külön kapcsolható belső világítással (F2: gépkezelő helyiség, F3: tartózkodó, F4: WC, F5: géptér);
- integrált energiatároló egységgel (úgynevezett DigiPackkal) sínről szedett áram esetleges kimaradásainak áthidalására;
- MTC 21-es hangdekóderrel és beépített hangszóróval.
- F1: a fűtőgép főmotor (Ganz 12VFES 17/24) beindítása és leállítása;
- F2–F4: fények;
- F6: fűtési fordulat aktiválása;
- F7: menethangok engedélyezése, (a vontató mozdonnyal való) consist mód engedélyezése, fékhang (négytengelyes személyvagonról rögzítve);
- F8: kerékkattogás (négytengelyes személyvagonról rögzítve);
- F9: hangerő állítása (7 fokozatban);
- F10: kerékcsikorgás ívben haladáskor (négytengelyes személyvagonról rögzítve);
- F11: hídon áthaladás hangjai;
- F12: kalauzsíp
- F13: emelt alapjárati fordulat, sűrített levegő termeléséhez;
- F14: csatolás hangjai;
- F15–F20: állomási hangosbemondó szövegei.
A fentiek közül az igazán érdekesek és nagyszerű újítások a kocsi által produkálható menetzajok, tehát a kerekek jellegzetes kattogása, az ívbeállás és fékcsikorgás, a hídon áthaladás. Mindezek természetesen sebességfüggők, méghozzá a vontató mozdonyhoz consist módban hozzárendelve a gép sebességparancsainak megfelelően. És mindezeken felül a legmélyebb Digitools-hang, kellemesen visszaadva az eredeti 12 hengeres motorjának fickós dohogását. Éppen elég erős ahhoz, hogy akár Szergejjel, akár Nohabbal vontatva megkülönböztethető legyen a kétféle dízelmotor.
Ezekkel együtt az analóg modellnél 24 ezer forinttal magasabb vételár bizony baráti. Mert tartalmazza a világítást is magába foglaló elektronikai panel, az arra ráépített energiatárolót (önmagában ez 10 ezer körüli érték) és hangszórót, valamint a különlegességekkel ellátott dekódert. Ha beleszeretett, itt keresse: http://www.digitools.hu/
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!
Utazzon velünk!Az első világháborús olasz front déli szakaszát felkereső idén újra elinduló Isonzó Expressz emlékvonatra jelentkezzen a MÁV Nosztalgia Kft.-nél!