Új könnyűgép Nápolyból
Az olasz TECNAM új konstrukciója sikeresen teljesítette első felszállását. A P2010-es négyszemélyes vállszárnyas gép érdekesen hozza össze a különféle megoldásokat: a törzs szénszálas műanyag, a szárny fémkonstrukció, külső merevítéssel. Ugyancsak fémből készül a teljes egészében mozgó vízszintes vezérsík.
A gépbe négyhengeres Lycoming IO-360-M1a motort építettek, ami 180 lóerővel viszi a gépet. A szépvonalú kismadár első felszállásakor nyolc másodperc alatt gyorsult 50 csomóra, 2450-es percenkénti fordulatnál 100 csomós utazósebességgel repült. Hetvenöt százalékos motorteljesítmény mellett, 6500 láb magasságban utazva a gép 540 mérföldet is megtehet, ehhez 1260 láb kell felszálláshoz és 1027 leszálláshoz, vagyis meglehetősen rövid pályákról is használható.
A berepülőpilóta arról számolt be, hogy a gép biztonságos és stabil, alkalmasnak tűnik kezdő motoros kiképzésre is: a mozgó stabilizátor „hands-off” hosszirányú stabilitást kölcsönöz a gépnek, mondja a gyártó. A vásárló választhat, milyen műszerfallal kéri a gépet, hagyományos analóg kijelzőkkel vagy inkább képernyős glass-cockpit műfajban. A futók merevek és burkoltak, guruláskor differenciált fékezéssel irányítható a gép.
A gyár egyelőre a berepülésről nem bocsátott ki videót, itt látható az első motorindítás.
A nápolyi gyár a tervek szerint 275 ezer dollár körüli áron dobja piacra a gépet, amelynek hatósági engedélyét idén novemberre már szeretnék megszerezni.
A gépet a napokban kezdődő németországi kisgépes szalonra is elviszik: ugyancsak Friedrichshafen volt a helyszíne a konstrukció első bemutatkozásának, a program beindításának is.