Új intermodális csomópontot hoznak létre Szentendrén
A tervek szerint 2026 elejére, ez közös rendszerbe fogja a HÉV-végállomást és a szomszédos Volánbusz-pályaudvart.
A kormány a szentendrei HÉV fejlesztését nemzetgazdasági szempontból kiemelt jelentőségű beruházásnak minősítette; a döntés magában foglalja a H5-ös vonal és a szentendrei HÉV-végállomás felújítását.
Akadálymentesített megállók lesznek, és teljesen felújítják a vasúti infrastruktúrát. Békásmegyeren és a Budapesten kívüli szakaszokon P+R parkolókat terveznek több mint ezer hellyel, a szentendrei végállomás környezetében 300 helyes biciklitárolót is terveznek.
A H5-ös vonal Budapest környékének legforgalmasabb elővárosi vasútvonala. A vonal felújítása régóta várat magára, a vonatok Békásmegyer és Szentendre között jelenleg csak legfeljebb óránkénti 60 kilométeres sebességgel tudnak közlekedni. A pálya nagyon rossz állapotú, és a szentendrei végállomás sem méltó a városhoz.
A megújítás átfogó előkészítését a Budapest Fejlesztési Központ kezdi meg. A cél az, hogy a Szentendre és a budapesti Batthyány tér közötti harminckilenc perces menetidőt hat perccel csökkentsék.
Ezt nemcsak a pályafelújítás teszi lehetővé, hanem olyan új gyorsjáratok indítása is, amelyek nem állnak meg minden állomáson.
– A projekt tervezési szerződését 2020 nyarán – a BFK létrejötte után – kötötték meg, a tervezés jelenleg is zajlik – mondta Vitézy Dávid, aki hozzátette, legkésőbb idén nyár végén már elérhetők lesznek a látványtervek. A tervezés teljes körűen 2022-ben zárul, azt követően írják ki a kivitelezési tendereket.
Az érdemi építési munkák 2022 második felében kezdődhetnek el, és mintegy három évet vesznek igénybe. A kivitelezés szakaszosan, a különböző munkálatok összehangolásával történik majd.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!