Új intermodális csomópontot hoznak létre Szentendrén

iho/vasút   ·   2021.06.10. 09:15
00_h5_hev

A tervek szerint 2026 elejére, ez közös rendszerbe fogja a HÉV-végállomást és a szomszédos Volánbusz-pályaudvart.

A kormány a szentendrei HÉV fejlesztését nemzetgazdasági szempontból kiemelt jelentőségű beruházásnak minősítette; a döntés magában foglalja a H5-ös vonal és a szentendrei HÉV-végállomás felújítását.

Akadálymentesített megállók lesznek, és teljesen felújítják a vasúti infrastruktúrát. Békásmegyeren és a Budapesten kívüli szakaszokon P+R parkolókat terveznek több mint ezer hellyel, a szentendrei végállomás környezetében 300 helyes biciklitárolót is terveznek.

A H5-ös vonal Budapest környékének legforgalmasabb elővárosi vasútvonala. A vonal felújítása régóta várat magára, a vonatok Békásmegyer és Szentendre között jelenleg csak legfeljebb óránkénti 60 kilométeres sebességgel tudnak közlekedni. A pálya nagyon rossz állapotú, és a szentendrei végállomás sem méltó a városhoz.

A megújítás átfogó előkészítését a Budapest Fejlesztési Központ kezdi meg. A cél az, hogy a Szentendre és a budapesti Batthyány tér közötti harminckilenc perces menetidőt hat perccel csökkentsék.

Ezt nemcsak a pályafelújítás teszi lehetővé, hanem olyan új gyorsjáratok indítása is, amelyek nem állnak meg minden állomáson.

– A projekt tervezési szerződését 2020 nyarán – a BFK létrejötte után – kötötték meg, a tervezés jelenleg is zajlik – mondta Vitézy Dávid, aki hozzátette, legkésőbb idén nyár végén már elérhetők lesznek a látványtervek. A tervezés teljes körűen 2022-ben zárul, azt követően írják ki a kivitelezési tendereket.

Az érdemi építési munkák 2022 második felében kezdődhetnek el, és mintegy három évet vesznek igénybe. A kivitelezés szakaszosan, a különböző munkálatok összehangolásával történik majd.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek