Új elővárosi vonatok Stockholmban
A svéd főváros közlekedési hatósága, a Stockholms Läns Landsting (SLL) 2012 júniusában rendelt az Alstomtól negyvenhat hatrészes villamos szerelvényt Stockholm elővárosi vasúttársasága, a Storstockholms Lokaltrafik (SL) részére. A felek által egy még 2002-ben aláírt keretszerződés részét képző üzlet értéke 440 millió euró. A Storstockholms Lokaltrafik ezzel már 129 Coradia Nordic motorvonatot fog üzemeltetni, amelyek többsége, 83 szerelvény, négyrészes – írja a Railway Gazette.
A Coradia-motorvonatcsalád Nordic verziójához tartozó, X60B alverziójú járműveket az Alstom németországi, salzgitteri üzemegysége építi. Az első vonat januárban készült el, ütemterv szerint havonta két szerelvényt szállít le a gyártó, az utolsó érkezése 2017 novemberében esedékes. A svédek új vonatai Salzgitterből a rostocki kikötőig vasúton jutnak el, onnan pedig komp szállítja át a svédországi Trelleborgba.
A legújabb generációs, elővárosi kivitelű Nordic X60B-vonatok a gyártó szerint legalább százötven ponton változtak a korábbi Nordic-szerelvényekhez képest. Újdonság például, hogy a járművekre feltelepítik az ERTMS vonatbefolyásoló rendszert, az utasok minden ülésnél találhatnak konnektort, és az ajtóknál található behúzható lépcsőket a befagyások elkerülése érdekében fűtéssel látják el. A 107,1 méter hosszú szerelvényeken 354 fix, valamint 54 lehajtható ülés található, a maximális befogadóképesség 554 fő. A Coradia Nordic-vonatok legnagyobb üzemi sebessége a kategóriában általános százhatvan kilométer per óra.
Az első szerelvényt a következő hónapokban az Älvsjö és Uppsala közti J38-as viszonylaton fogják alávetni különböző próbáknak. Menetrend szerinti forgalomba állításukra azonban még várni kell: a tervek szerint csak 2017 júliusától lehet velük utazni, akkorra készül el ugyanis az új elővárosi Citybanan-vonal részét képző, a város alatt vezető kétvágányú vasúti alagút, amelynek köszönhetően a stockholmi elővárosi vasút kapacitása jelentős mértékben megnő. Az új vonatok beszerzése mindenképp szükséges volt, mivel az SL által használt X10-es vonatok meredek lépcsőik miatt nem megfelelőek a Citybananhoz – számol be a Global Rail News.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!
Utazzon velünk!Az első világháborús olasz front déli szakaszát felkereső idén újra elinduló Isonzó Expressz emlékvonatra jelentkezzen a MÁV Nosztalgia Kft.-nél!