Új biztber a 120-ason
A Thales az Új Széchenyi Terv részeként kötött szerződést a 120-as vasútvonal 70 kilométer hosszú Gyoma–Békéscsaba–Lőkösháza szakaszának modern biztosító- és vonatbefolyásoló berendezésének kiépítésére a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztési Zrt-vel. A projekt a Dunántúli Kft-vel együttműködve valósul meg. A szerződés értéke mintegy 80 millió euró, az Európai Unió 85 százalékos társfinanszírozásával.
Nyolc évvel a kontinens első ETCS (European Train Control System – európai vonatbefolyásolási rendszer) határátmenetének átadása után a Budapest–Bécs vasútvonalon, ez a projekt a cég legnagyobb magyarországi munkája. A szerződés felöleli a kétvágányú Gyoma–Békéscsaba vonalszakasz négy állomásának modern Elektra biztosítóberendezését, valamint a vonalszakasz ETCS Level 2 berendezésének központját Békéscsaba állomáson. Az egyvágányú Békéscsaba–Lőkösháza vonalszakaszon ETCS Level 1 vonatbefolyásoló rendszerrel épül ki.A vonal a kontinens fő vonalaiból felépülő transz-európai közlekedési hálózat IV. korridorának része. Ez a korridor Drezdából Prágán, Bécsen, Pozsonyon, Budapesten és Szófián át Isztambulig vezet.
Közvetlenül a vasfüggöny lebontása után a Thales úttörő szerepet vállalt a modern biztosítóberendezési technológiák magyarországi meghonosítása terén. Az első szerződések a MÁV-val (Hegyeshalom és Almásfüzitő állomások elektronikus biztosítóberendezéseire) 1995-re nyúlnak vissza, de a cég a GYSEV és a BKV vonalhálózatán is sikeres vonatbefolyásolási és vasútbiztonsági projekteket valósított meg.