Tűz a pilótafülkében - szerencsére még a földön
Az Egyptair SU-GBP lajstromjelű, MS667 jelű, Kairó-Dzsidda járatot teljesítő Boeing 777-200-asának pilótafülkéjében a hajtóművek indítása előtt tört ki a tűz. Az F-7-es kapunál álló gép, már beszállított 291 utasát a repülőgép vészcsúszdáin kimentették, eközben öt utas szenvedett kisebb sérüléseket. Az oltás közben két tűzoltó szenvedett kisebb füstmérgezést.
A kairói hatóságok szerint a riasztástól számítva 25 perc elteltével sikerült teljesen elfojtani a tüzet, ami a gépben súlyos károkat okozott. Az első jelentések szerint a másodpilóta oldalán körülbelül egy négyzetméteres területen átégett a törzs. A gép pilótafülkéjének ablakai is sérültek, részben megolvadtak. Az oltás közben a pilótafülke berendezését, műszereit, számítógépeit súlyos víz- és habkárok érték. Komoly javítás vár a gép átégett orr-részére, s persze az utastér berendezéseinek, kárpitjainak alapos takarítása sem maradhat el. Kérdés, hogy az 1997. május ötödikén először felszállt, 28423-as gyári számú, Nefertiti nevet kapott repülőgép javítása megéri-e, vagy inkább a gép szétbontása és az alkatrészek értékesítése mellett dönt a biztosító és a légitársaság?
A dzsiddai zarándokokat, néhány óra elteltével egy másik gép rendben elszállította. A baleset napján a 777-es már teljesített egy másik szaúdi járatot. Egyes jelentések szerint a tűz forrása a pilótakabinban lévő biztosítékok egyike lehetett, de természetesen az ügyben még tart a vizsgálat.