Tramtrain: Hódmezővásárhely pályázik

MTI/iho   ·   2013.10.21. 11:00
Zwickau_TrainTram00
Magyarországon még nem üzemel ilyen, a nagyvasúti és a villamospályát egyaránt használó közlekedési rendszer, ezért szükség van a szabályozási háttér kialakítására, az intézményi modell kidolgozására, a pályahasználati díj rendszerének módosítására – mondta Göbl Vilmos a sajtóreferens.

Göbl Vilmos hozzátette, a mintegy 230 millió forintos projekt részeként 2014 végére elkészülnének a javaslatok a többi között arról, hogy mely hazai jogszabályok módosítására van szükség és milyen intézményi modellben működhet majd a szolgáltatás.

Zwickau, tramtrain drót alatt. Vajon mikor közlekedik majd ehhez hasonló Szeged és Hódmezővásárhely között? (illusztráció: wikipédia)

A sajtóreferens emlékeztetett arra, korábban uniós támogatással már elkészült a Hódmezővásárhely–Szeged tramtrain-projekt részletes megvalósíthatósági tanulmánya. Az elképzelések szerint a két város közötti vasúti pályát óránkénti 100 kilométeres sebességűre fejlesztenék. Szeged-Rókus pályaudvarnál összekapcsolnák a nagyvasúti és a villamospályát, korszerűsítenék az állomásépületeket, Hódmezővásárhelyen pedig új, 3,3 kilométeres villamosvasúti pályát alakítanának ki.

A tervezet 6+2 harminc méter hosszú, dízel-elektromos vegyes üzemű tramtrain-jármű beszerzésével számol. A pályát úgy alakítanák ki, hogy a szerelvények csúcsidőszakban húsz perces követési idővel járhatnának. Hódmezővásárhely belvárosából Szeged központjában mintegy fél óra alatt juthatnának el az utasok. Vásárhelyen a nagyállomási végállomásig hat helyen állna meg a tramtrain: Népkert, Ady Endre utca, Tóalj utca, Szőnyi utca, Andrássy út, Bajcsy-Zsilinszky utca.

A hódmezővásárhelyi önkormányzat 931 millió forintos pályázatot nyújt be a beruházás engedélyes és kiviteli terveinek elkészítésére, a környezeti hatásvizsgálat és a környezetvédelmi engedély megszerzésére, a jármű előzetes típusengedélyének és részletes specifikációjának kialakítására. Ezek 2015 második felére készülhetnek el – közölte a sajtóreferens.

* * *

Indóház Online - Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Vasút Nagyvasút Városi vasút

Több mint hatszor elmentek már a Holdra: három éve közlekednek a vasútvillamosok Szeged és Hódmezővásárhely között

MÁV/iho   ·   2024.11.29. 17:00

Születésnapját ünnepli az elmúlt időszak legnépszerűbb kötöttpályás fejlesztése: három évvel ezelőtt, 2021. november 29-én kezdte meg utasforgalmi próbaüzemét a Hódmezővásárhely és Szeged között közlekedő vasútvillamos. Az utazásszámok folyamatos emelkedést mutatnak, egy átlagos munkanapon mintegy 4600 utazáshoz választják.