Tovább késik a Velaro D
A VBR News-Net német közlekedési hírportál szerint a próbafutások során az elmúlt hetekben vezérlési hibák merültek fel. A DB-nél BR 407-es sorozatjelet viselő nagy sebességű vonatoknak eredetileg 2011 decemberétől kellett volna üzembe állniuk, az idei év végéig pedig az összes jármű leszállítását vállalta a Siemens. Ennek ellenére eddig csak három vonat áll a DB rendelkezésére. Ezeket a személyzet oktatására és az éles üzem előkészítésére már használják. Az első menetrend szerinti bevetés azonban tovább csúszik.
A Deutsche Bahn 2008-ban kötött szerződést a Siemensszel tizenöt nyolcrészes motorvonat beszerzéséről. 2011 tavaszán egy további példányt rendeltek egy balesetben megsérült régebbi ICE 3-as pótlására. A sorozat tizenhetedik tagját a késedelmes leszállítás miatti kötbérként ingyen szállítja a gyártó. A több áramnemű ICE-ket eredetileg elsősorban a Frankfurt am Mainból Franciaország felé induló járatokra szánták, de úgy látszik, egyelőre csak a belföldi forgalomban fognak részt venni.