Típusengedélyt kapott a Kacsacsőrű Emlős
Több évnyi késlekedés után a holland Környezetvédelmi és Közlekedési Főfelügyelet (ILT) megadta a típusengedélyt az AnsaldoBreda V250 típusú, Fyra névre (a vasútbarát közösségekben: Kacsacsőrű Emlős) hallgató nagysebességű motorvonatainak. Az engedély 250 kilométer per órában maximálta a nyolcrészes villamos motorvonatok végsebességét, ám ez egyelőre csak a holland hálózatra érvényes. A belga felhatalmazást várhatóan a hollandiai tesztek sikeres zárása után kaphatja meg a vonat.
A Fyra V250 közlekedésének jóváhagyása fontos mérföldkő a holland–belga nemzetközi nagysebességű forgalomban. Ám a járműveket még nem vették fel a nemzeti járműnyilvántartásba, ezért szeptember tizedikéig biztosan nem szállítanak utasokat. Ekkorra várható ugyanis a menetrend szerinti próba jellegű üzem megindítása Amszterdam és Rotterdam között. Jelenleg kilenc motorvonat van Hollandiában, ezek közül ötöt adott át ténylegesen a vasútnak a gyártó. A többi szerelvény az AnsaldoBreda pistoiai gyárában áll, Olaszországban. A Fyrákat ETCS L2 egységes európai vonatbefolyásolóval, továbbá a belga–holland ATB rendszerrel is felszerelték. A járműveket majd Amszterdam közelében, Watergraafsmeerben tartják karban, ott, ahol a holland vasút (NS) leányvállalata, az NS Hispeed kifejezetten ezeknek a nagysebességű vonatoknak a kiszolgálására húzott fel egy járműjavító bázist.
Eddig összesen 19 vonatra adtak le megrendelést, ezek közül 16 a holland NS Hispeed, három pedig a belga vasút (SNCB) tulajdona lesz. A Fyrák ugyanazokon a vonalakon fognak közlekedni, és szolgálatba állásukkal párhuzamosan a belga és holland hatóságok egy közös felügyeleti szervet is szeretnének létrehozni. A vonatokat még 2004-ben rendelték meg, de műszaki problémák – például az ETCS L2 kiforratlansága –, illetve politikai csatározások miatt üzembe helyezésüket már többször is elhalasztották.