TikTok marketing – hasznos tippek kezdő és haladó vállalkozóknak
A legtöbb vállalkozó csak legyint egyet, amikor az egyik legfiatalabb közösségimédia-platformról esik szó, pedig üzleti szempontból nézve, nem biztos, hogy ez a helyes megoldás. Miért is hagynánk parlagon heverni egy plusz lehetőséget, amelyben annyi potenciál rejlik?
Értsük meg a platformot!
Ahogyan a kapcsolatok esetén is igaz, “megismerni, majd megszeretni”, hasonlóképpen gondolhatunk a közösségimédia-felületekre is. Ugyanis akkor tudjuk kellőképpen kiaknázni a lehetőségeket, ha valóban értjük, ismerjük a működését. Tudnunk kell, hogy a TikTok marketingben a 7Blog online marketing ügynökségre is számíthatunk.
Az első lépés persze az, hogy meghatározzuk, hogy egyáltalán szüksége van-e a vállalkozásunknak efféle marketingre, aminek eldöntéséhez ismernünk kell a TikTok közönségét.
Lényegében a fiatalok elsődlegesen választott felülete, de azért valljuk be, hogy egyre szélesedik a felhasználói bázis, s így máris kezd egy kicsit izgalmasabbá válni a vállalkozók körében is.
Miben rejlik a sikere? Egyrészt a beépített szerkesztő, avagy a minden egy helyen megtalálható rendszerében. Tehát appon belül megoldhatjuk a felvételt, a vágást, a feliratozást, a plusz effektek hozzáadását és így tovább. Na és akkor még nem is beszéltünk a külön ajánlásokról, a “Neked oldal” (For You Page) funkciójáról. Ezáltal a mi érdeklődési körünknek megfelelő tartalmak jelennek meg ajánlásként. Ez pedig felhasználói és vállalkozói oldalról is rengeteg előnyt tartogat magában.
Ízlésünkre szabott videós tartalmak? Máris felcsillanhat a fénysugár. Persze sokan még mindig attól tartanak, hogy csak táncoló, tátogó fiatalokat látnak majd, és hát nekik mégis hogyan adhatnánk el bármiféle szolgáltatást?
A változás a siker záloga
A pandémia idején az emberek kénytelenek voltak otthonukban elfoglalni magukat, és lényegében ez is hozzájárult, hogy még nagyobb felhasználói bázist növesztett a TikTok, amelynek tartalmai között már nemcsak éneklő tinik tűntek fel, hanem akár főzős, kertészkedős videók is, sőt, az igen népszerű termékkicsomagolós változatok is egyre nagyobb sikert arattak.
A folyamatos változás és átalakulás következtében természetesen a benne rejlő lehetőségek is növekedtek. Így már mindjárt egy kicsit más színben tűnik fel, és nem egyedül a fiatalok közösségi platformjaként gondolhatunk rá.
Melyek a befolyásoló tényezők?
Joggal tehetjük fel a kérdést: mégis min múlik a siker? Leginkább a hangon, vagyis a kiválasztott zene döntő az algoritmus rangsorolása szempontjából. Szorosan követi a helyszín, a téma, a felhasználói aktivitás. A pozitív rangsorolásnál számítanak a reakciók: a kommentelés, a megosztás, a lájk.
Amennyiben a célunk, hogy növeljük a márkaismertséget, netán a célcsoportunk a Z és Y generáció tagjai közé tartozik, nem rettenünk meg a humortól, nyitottak vagyunk az újdonságokra, változásokra, érdemes egy próbát tenni.
(x)
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!