Tengerünk nincs, de kikötőnk lesz?
Varga Mihály kedden tárgyalt Constantin Nita román gazdasági miniszterrel, amely után elmondta: szóba került az is, hogy a privatizációs döntés után a magyar állam tulajdonosként is szívesen megjelenne a constantai kikötőben.
A Magyar Nemzet úgy tudja, hogy már folynak a tárgyalások a román kikötő privatizációjáról, az azonban egyelőre még nem tisztázott, hogy hazánk mekkora tulajdonrészre tehet ajánlatot. A két ország közötti közel hétmilliárd eurós kereskedelmi forgalom is mutatja, hogy a kapcsolat jó és stabil.
Közleményében a román gazdasági minisztérium azt hangsúlyozta, meghívták Magyarországot: vegyen részt olyan infrastrukturális makroprojektek megvalósításában, amelyek összekötik Közép-Európát az Európai Unió dél-keleti kapujával. Ilyen lenne a dunai hajózás fejlesztése, valamint a régió országainak gyorsvasúttal való összekötése, amely Prágát kötné össze Bukaresttel, Budapest érintésével.
A gyorsvasút Budapest és Bukarest közötti kiépítése bővíthetné és gyorsabbá tenné a személy- és teherforgalmat, amit mindenképpen meg kívánnak vizsgálni, hiszen Magyarország érdeke is az, hogy ez a fajta közlekedési kapcsolat megerősödjön.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!