Teljesen megújul a Renault kínálata
Az újgenerációs járművek teljesítették a gyári teszteket, jelenleg az ügyfelek tapasztalatait dolgozzák fel. A megújulás oka, hogy hamarosan életbe lép az Euro VI-os kibocsátási norma, amelyet a Renault kamionjainak is teljesíteniük kell – így a motorok mellett a teherkocsik is frissülnek. Az új modellcsalád jövő júniusban mutatkozik be.
A nehézjárművek új, 11 literes (DTI11) közvetlen befecskendezéses motorja hathengeres és a kipufogógáz utókezelésével (SCR) teljesíti az Euro VI-os kibocsátási normát. A DTI11 háromféle teljesítményfokozattal készül: 380 lóerő (1800 Nm), 430 lóerő (2050 Nm) és 460 lóerő (2200 Nm). A Renault Trucks a rendszer optimális teljesítményének biztosítása érdekében különböző megoldásokat kombinál, mint például a kipufogógáz újrafelhasználása a motorindítási szakaszokban, szívó- és kipufogóoldali szelepek, illetve az égést szabályozó különleges beállítási programok alkalmazása. Az utókezelő rendszert egy részecskeszűrő egészíti ki, amely a Renault Trucks mindegyik Euro VI-os motorjához jár.
Hasonló technológiával működik a 13 literes DTI 13 motor, amely az ekkora hengerűrtartalmú motoroknak megfelelő elektronikus adagoló-porlasztó rendszerrel készül. A nagyobb erőforrás 440 lóerő (2200 Nm), 480 lóerő (2400 Nm) és 520 lóerő (2550 Nm) teljesítményekkel lesz rendelhető.
A közepes járműveket négyhengeres ötliteres és hathengeres nyolcliteres hajtja – mindkettőt kipufogógáz-visszavezetéssel (EGR), valamint a maradék nitrogénoxidok semlegesítéséhez beépített SCR rendszerrel szerelik. Minden motor esetében szériafelszereltség a részecskeszűrő is. A DTI5 210 lóerős (800 Nm) és 240 lóerős (900 Nm) változatokban, a DTI8 pedig 250 lóerő (950 Nm), 280 lóerő (1050 Nm), illetve 320 lóerő (1200 Nm) teljesítménnyel választható.