Tarlósnak nem fáj a dugódíj elvesztése

iho/közút   ·   2012.07.13. 10:42

Tarlós István főpolgármesternek megígérték, hogy a kormány és a főváros ismét együtt mozog majd, mint a régi szép időkben. Azt még nem tudja, hogy dugódíj híján miből finanszírozzák a BKV-t jövőre, az iparűzési adó újraosztását tartaná a legjobb megoldásnak – olvasható Népszabadság cikkében.

A főpolgármester mint mondta, soha nem volt dugódíjpárti, „egyáltalán nem fáj” az elvetése. „Az viszont annál inkább, ha a BKV működését jövőre nem tudnánk finanszírozni. Budapesten nem állhat le a közösségi közlekedés. A fővárosnak azonban nincs elég pénze ehhez” – tette hozzá Tarlós, akinek a fővárosi forrásmegosztás áthangolása lenne a legszimpatikusabb.

Véleménye szerint ha az iparűzési adóból a jelenlegi 47 százalék helyett lényegesen többet kapna Budapest – akár a közösségi közlekedésre fordítás kötelezettségével –, akkor hosszú távra megoldódna a BKV finanszírozása. „Ez több szempontból is kedvező. Nem terhelné tovább sem a vállalkozói szférát, sem a lakosságot” – közölte a főpolgármester.

Tarlós István szerint a budapestiek nem ússzák meg a dugódíjat, hiszen az része a 4-es metró uniós támogatási szerződésének. Arról, hogy megkezdődött-e már a puhatolózás az uniónál a dugódíj kiváltásáról, azt mondta: ebben közös állami-fővárosi fellépésre van szükség, és már egyeztetett a dugódíj utáni helyzetről Orbán Viktor miniszterelnökkel és Matolcsy György nemzetgazdasági miniszterrel.

Arra a kérdésre, hogy mikor adják át a 4-es metrót, ezt válaszolta: „augurnak vagy haruspexnek néz engem? Mert madár- vagy béljósnak kellene lennem ahhoz, hogy ezt megmondjam”.

Kapcsolódó hírek

Közlekedésfejlesztés Közút Közlekedéstervezés Automobil

Újlipótvárosban az autósok mintegy fele szabálytalanul parkol a járdán kijelölt helyeken

iho.hu   ·   2024.07.02. 12:00

A helyi civilek azonnali megoldást kérnek az önkormányzattól, miután kiderült: a járdán ferdén kijelölt helyeken negyvenkilenc százalék szabálytalanul parkol, harminc helyszínen hiányoznak a parkolást jelző kötelező táblák és felfestések, illetve továbbra is több ingyenes parkolási engedélyt adnak ki, mint ahány parkolóhely összesen van a városrészben.