Tarlós megmentené a metrót
Mintegy 17 milliárd forint és az épülő 4-es metró irányítórendszere a tétje annak a holnapi tárgyalásnak, melyet a Siemens vezetőivel folytat a főpolgármester. Tarlós István vélhetően igyekszik „lealkudni” a cég kötbérigényéből, esetleg átütemezni azt. Ez a tanácskozás nehezebbnek ígérkezik, mint az Alstom-szerződés tavaly nyári átírása, melynek eredményeként ma adják át az első, a 2-es metrón közlekedő új metrókocsit – írja a Népszava.
A 4-es metró jelenleg 373 milliárd forintos, igen feszített költségvetésében 17 milliárd forintnyi pluszköltségre sincs már tartalék, így az egyik fontos alvállalkozó, a Siemens vezette konzorcium nagyságrendileg ekkora kötbérigényéről kezdődnek szerdán tárgyalások Budapesten Tarlós István és a német cég európai, illetve magyar vezetői között.
Az anyacég, a Siemens AG vezette konzorcium végzi a még 2006-ban kötött szerződés alapján az új vonal olyan kulcsfontosságú elemeinek szállítását és építését, mint a metró áramellátása, a járművek automatikus vezérlése és a vonal biztosítási rendszere. Csakhogy a munkák szerződés szerinti 130 millió eurós – mintegy 39 milliárd forintos – keretösszegén felül a Siemens többlet-követelésekkel állt elő, mert az egész beruházás csúszása miatt a konzorcium is késésbe került.
A teljes cikket ide kattintva olvashatja.