Sztyuvi a csúcson – az Emirates megint kitalált valami különlegeset…
Üzenet a világ legmagasabb épülete legtetejéről: az ejtőernyős hölgynek nyilván nem volt tériszonya. Egy korábbi szenzációs reklámfilm: a madáremberek és az A380 köteléke.
Az Emirates közismert formabontó, különleges reklámfilmjeiről, de a legújabb kampány szó szerint szédítő magasságokban készült, írja szerkesztőségünkhöz elküldött közleményében a cég. A légitársaság legújabb reklámfilmjében légi utaskísérőjét a Burdzs Kalifa legtetejére, vagyis 828 méter magasságba repítette. Ez idáig mindössze két másik embernek adatott meg a lehetőség, hogy felmászhasson a világ legmagasabb épületének legmagasabb pontjára: Tom Cruise-nak és Hamdan bin Mohammed bin Rashid Al Maktoum sejknek. Hozzájuk csatlakozott most az Emirates reklámfilm főszereplő utaskísérője.
A 30 másodperces szpotban - a 2003-as Igazából szerelem című vígjáték emlékezetes jelenetét idézve – az Emirates egyenruhás stewardess feliratos táblákon üzen az Emirates utasainak. Ahogy a kamera lassan eltávolodik, láthatóvá válik, hogy a légi utaskísérő a világ legmagasabb épületének csúcsán, a Burdzs Kalifán áll, így Dubaj teljes látképe a nézők elé tárul.
A reklámot green screen vagy speciális effektek nélkül forgatták, és hosszas tervezés, tréningezés, tesztelés előzte meg, emellett szigorú biztonsági intézkedéseket alkalmaztak. Az épület csúcsán a főszereplőnek 828 méteres magasságban, egy mindössze 1,2 méter átmérőjű felület állt rendelkezésére a mutatvány végrehajtásához. Az Emirates saját kabinszemélyzete számára castingot írtak ki, és bár akadt jó néhány lelkes és alkalmas jelölt, biztonsági okokból végül egy profi ejtőernyős oktató kapta meg a szerepet.
A forgatás során egy erre a célra tervezett talapzatot készítettek, amelyből egy rúd állt ki, és a főszereplőt ehhez a rúdhoz, illetve az épület csúcsához rögzítették egy speciális biztonsági öv segítségével, amit az Emirates egyenruha alá rejtettek.
A forgatás napkeltekor kezdődött, hogy megörökítsék az aranyló nap fényét, és a csapat, beleértve a reklám főszereplőjét is, még napfelkelte előtt megkezdte a feljutást a csúcsra. A mászás 1 óra 15 percig tartott a Burdzs Kalifa 160. szintjétől – létrákon, illetve egy szűk csőben – mire a forgatás „helyszínére” értek. A csapat körülbelül öt órán át tartózkodott a csúcson. Drónt használtak a felvételek készítéséhez, amely folyamatos felvételben rögzítette a teljes jelenetet.
828 méteres magassággal ez lett minden idők egyik legmagasabban (már értsük úgy, hogy épületen – a szerk.) forgatott reklámfilmje, amelyet az Emirates belsős márkacsapata tervezett és rendezett a dubaji székhelyű Prime Productions AMG segítségével. A reklámot az Emirates-hálózat több piacán is bemutatják majd. Az első televíziós kampány az Egyesült Királyságban fog futni, olvasható a közleményben.
A társaságnak egyébként nem ez az első, különleges reklámanyaga, 2015-ben forgatták, a ragyogó svájci madárember, Yves Rossi és az azóta sajnos elhunyt társa, Vincent Reffet közreműködésével azt a videót, amelyen a két „jetman”, helikopterről startolva az Emirates egyik óriás A380-asával kötelékezik. Akkori cikkünkben foglalkoztunk azzal, hogy egy ilyen felvétel összehozása repülési szempontból igazán kemény feladat volt, a videón látni, hogy a hatalmas utasszállító kitérített fékszárnyakkal próbál a lehető leglassabban repülni, hogy a szárnyas emberek lépést tudjanak tartani vele. A közös repülésről készült munkafilmen érzékelhető, milyen részletes és alapos előkésztés kellett a biztonságos kötelékrepüléshez.
Másrészt, ha a „szúnyogok” bekerültek volna a négyhajtóműves óriás turbulenciájára, az több, mint veszélyes lett volna, ezért helyezkedtek erősen a 380-as fölé, a többi az operatőrök dolga volt, mármint, hogy olyan snitteket rögzítsenek, amelyeken a két madárember, a gép és a háttérben még Dubai látványa is élvezhető.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!