Szingapúr airshow: visszafogott kiadás
Az ok természetesen a koronavírus-járvány. Jellemző, hogy a hivatalos honlap első felugró információja is azt tartalmazza, kik azok, akik potenciális hordozóként inkább ne látogassanak a rendezvényre.
Jelentős lemondások hírei tarkították az elmúlt napokat, visszavonta részvételét a Lockheed, a Raytheon és a Collins Aviation, ennek ellenére erős lesz az amerikai jelenlét, hangsúlyozták a szervezők. Az amúgy mindig népes kínai delegáció beutazását teljesen lefújták, különös tekintettel arra, hogy a szingapúri hatóságok letiltották a Kína felőli beutazást.
Jelentős ugyan a hiányzók száma tehát, ezzel együtt az Airshow-n kiállított gépek száma „csak” 10–15-tel lesz kevesebb, a légibemutatókról egyelőre nincs ilyen adat. A kiállítók közül hetven mondta le a megjelenést, de ez a kiállítási csarnokokban csak tíz százalékos csökkenést jelent, mondták el a bevezető sajtótájékoztatón. Viszont arra lehet számítani, hogy a kiállítás résztvevői és az újságírók, majd a közönségnap látogatói szigorúbb vizsgálatok után léphetnek csak be a show területére.
Az iparág óriásai, az Airbus és a Boeing, természetesen nem hagyják ki Szingapúrt. Az európai gyártó kiemeltjei a pavilonban, makett formájában az A350-1000, vagyis a cég legnagyobb kéthajtóműves utasszállítója (nyilván különös tekintettel az amerikai kéthajtóműves 777-9 most zajlott első repüléseire), az A400-as katonai szállítógép és az új H160-as helikopter. Előzetes hírek szerint a kiállított „igazi” gépek közül is az A400-as lesz most az Airbus részéről a legnagyobb attrakció, amelyet a típus egyetlen, programon kívüli vásárlója, a malajziai légierő visz a show-ra, és ott lesz a szingapúriak A330 MRTT tanker-szállító gépe is.
A Boeing az eddigi információk szerint elhoz Szingapúrba polgári gépet is, ez pedig a 777-es lesz, igaz, nem valamely légitársaság színeiben, hanem azt a példányt repültetik át, amit eco-demonstrátorként különféle technológiai újítások tesztjére használnak az amerikaiak. Ezen túl a Boeing is elsősorban katonai típusokat vonultat fel, köztük lesz a Super Hornet, a billenőrotoros V-22 és a P-8- Poseidon, feltehető, hogy ezekre nézve lát lehetőséget az üzletre is a cég.
A hírekből tehát az rajzolódik ki, hogy miközben makettek és modern vizuális megjelenések képviselik a termékek javarészét, az igazi valóságos polgári gépek jelenléte visszafogottabb lesz, gyanítható, hogy most és itt a légitársaságok sem szívesen vállalták, hogy a színeikben szerepeljenek a típusok. A legfontosabb kérdés persze nem is a látható gépek mennyisége, hanem hogy köttetnek-e komoly üzletek a szalon idején, elméletileg ebben nem lenne akadály a vírus...
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!