Szergej a Mecsekben

Mióta másfél éve nem rakják a zúzott követ Komlón, a teherforgalom a mecsekjánosi farakományokra korlátozódik. A tolatós tehervonat kedd és csütörtök reggel indul Dombóvárról, Komló mellett Sásdot is kiszolgálja. A szerelvények élén Szergej dolgozik, a komlói vicinálison a tehervonatok hossza ma már ritkán haladja meg az öt-hat kocsit.
A korábban önálló Mecsekjánosi község 1954-től Komló része. A komlói vasútállomástól négy kilométerre található a 47-es vonalon Mecsekjánosi rakodóhely. Kiszolgálását Komlóról végzik, így a mecsekjánosi vagonok fölöslegesen, kétszer is megteszik a Komló–Mecsekjánosi utat.
A Godisa–Komló vasútvonal 1897. május 13-án kezdte meg működését. Szerepe akkoriban elsősorban a mecseki szénbányák kiszolgálása volt. A nehézipar leépülésével az utóbbi évekre már csak a kő- és farakodás maradt. Ritkán egy-egy vagonnyi ruhaalapanyag is érkezik Komlóra. A személyforgalom 2010-es szünetelése alatt hordták a legintenzívebben a követ, ekkor a vasútépítések mellett autópálya-építéshez is szállította a Mecsek anyagát az Eurocom, majd utódja, az AWT. A 2010-es menetrendváltással újraindult a személyforgalom, a teherforgalom viszont teljesen leapadt, csak a mecsekjánosi rakodás maradt.