Sötétkék farokrész, daru, hol a sárga? Új Lufthansa-arculat!
A frankfurti óriáshangárban szerda este nemcsak az új arculat bemutatója zajlott, hanem ünnepség is: a Lufthansa vezetése és alkalmazottaiból egy jókora csapat nemcsak a légitársasági csoport rendkívül jó tavalyi eredményeit ünnepelte, ahogy Carsten Spohr elnök fogalmazott: egy rendkívül turbulens időszakban, hanem azt is, hogy a Lufthansa egyedüli európai társaságként ötcsillagos minősítést nyert decemberben. A történet pedig, mint látni fogjuk, összefügg az gépek új festésével, és minden egyébbel, amit a Lufthansa megjelenésében, csaknem harminc év után most változtattak, hangsúlyozva, hogy egy ennyire dinamikus világban a társaság arculata sem lehet statikus.
Az előző napokon megjelent fotók az első átfestett 747-8-asról már sejtettek valamit a változás lényegéből, amit első pillantásra látni lehet, és ami egyébként Magyarországon különösen komoly visszhangot keltett, az a kék vezérsík színének „levezetése” volt a függőleges vezérsík belépőéle vonalának meghosszabbításaként, csakúgy – csakúgy, mint valaha a Malév gépein, ami egyébként akkoriban, amikor a magyar társaság gépei megkapták ezt a külsőt, sokkal ritkább minta volt, mint manapság.
Ami kevésbé feltűnő, de fontos, az a Lufthansa-kék sötétebbé válása, és amit végképp ritkábban emlegetnek, a törzs alsó részéről elhagyták a szürke festést, maradt a farokrésztől előre a gép teljesen hófehér (az orrkúp nem lett kék...), ami egyébként minden repülőgépnek jót tud tenni, kiemeli a karcsúságát, a törzs hosszát, ugyancsak dinamikusabbá teszi a látványt. Sokak számára szinte érzelmi problémát jelent, hogy eltűnt a hagyományos daruembléma mögül a sárga szín, de alaposabb szemlélő láthatja, hogy maga a daru is egy átalakult, nemkülönben a betűtípus, amit a gép festésekor használnak.
Nos, akkor lássuk mindennek a hátterét. A frankfurti ünnepségen ugyan túl sok konkrétum nem hangzott el erről, viszont megmagyarázta a változás logikáját más fórumokon Alexander Schlaubitz, a Lufthansa marketinggel megbízott alelnöke. És azt hiszem, érdemes felhasználni az alkalmat arra, hogy vázlatosan megismerkedjünk azzal, hogyan gondolkodik egy társaság a maga megjelenéséről, illetve hogyan változik ez ügyben a gondolkodása, valójában mi a jelentése annak az új arculatnak, amely a frankfurti óriáshangár mélyén oly elbűvölő fényjátékok közepette jelent meg először a Jumbón – hivatalosan.
A cikk elején említettük az ötcsillagos minősítést: nos, a történet egyik fontos összetevője, hogy miután a Lufthansa kiszervezte az Eurowingsbe a maga diszkont-jellegű tevékenységét, a légitársaság súlypontja inkább billent át a prémium-kategória felé. Mármost amikor a Lufthansa alkalmazottait megszavaztatták, melyik az igazi Lufthansa-szín, a sárga vagy a kék, az eredmény ötven-ötven százalék volt, de a döntő mégiscsak az lett, hogy a kék, ráadásul egy mélyebb, sötétebb árnyalat, inkább illett a prémiumképzethez, mint a sárga, ezért a színválasztás, és ezért a sárga eltűnése, legalábbis a gépek külsejéről.
De ez nem jelenti azt, hogy a Lufthansa megszabadult volna ennek a színnek a hagyományától, ellenkezőleg, inkább úgymond dinamizálta. A sárga mostantól az útbaigazítás, a kiemelés, a társaságra való utalás, jelzés színe, amely megjelenik a sztyuvik sáljától kezdve a Lufthansára vonatkozó reptéri eligazító táblákon át a beszállókártyákig és a különböző Lufthansa-tárgyakig. (Hogy nem felejtik el a hagyományos sárgát, azt Spohr azzal bizonyította, hogy sárga zokniban ment fel a pulpitusra és adott pillanatban meg is villantotta a bokáján...)
A daru enyhe változása és az új betűtípus jelentős részben azt szolgálja, hogy a társaság hagyományos logója (nemrég ünnepeltük a századik születésnapját) megfelelően tisztán és jól láthatóan jelenjen meg, kerüljön akár egy óriásgép vezérsíkjára, akár egy aprócska mobiltelefon képernyőjére. Végül ugyancsak fontos szempont volt, hogy egységesítsék a megjelenést: tanulságos volt, amikor Schlaubitz bemutatta, hányféle daru-, illetve Lufthansa-jelzéssel találkozik egy utas, amíg Frankfurtban belép a reptérre és New Yorkban befejezi az utazást.
Apropó utazás: csütörtökön az első két átfestett gép európai körrepülésre indul. A D-ABYA lajstromjelű 747-8-as útvonala LH9988-as járatszámmal: Frankfurt, Köln, Düsseldorf, Bréma, Hamburg, Hannover, Drezda, München és Stuttgart, mielőtt várhatóan 5 óra körül visszatérne Frankfurtba.
A D-AISP lajstromjelű Airbus A321 a menetrend szerinti útvonalán közlekedik: Münchenből Milánó Malpensára indul, majd vissza, utána pedig a párizsi Charles de Gaulle felé folytatja útját. Innen Münchenbe hazatérve felveszi Frankfurtba tartó utasait és ott fejezi be a túrát.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!