Síneket szerváltak a HÉV-ekre, de...
...nekünk a dupla Bobó volt a lényeg!
Pénteken egy rendkívül látványos menet fordult meg Budapest és Ludas között: a MÁV–HÉV ment el a ludasi depóba sínanyagért hét pőrekocsival. A vonat további különlegessége, hogy két Bobóval, az eredetileg is HÉV-es 733-as géppel és a csak nemrég a MÁV-HÉV-hez került, felújított 517-es mozdonnyal.
A két Bobó kora hajnalban jelentkezett munkára Ráckevén az éjszakai vágányzári teengőik végeztével. Gépmenetként kocogtak el Soroksári út állomásra, ahol a hét Res-kocsit előző délután leparkolták. Ráálltak, vonatösszeállítás, fékpróba, aztán hajnali öt óra körül meg is indultak a 80-as vonal irányába. A cél Ludas volt, itt működik a MÁV központi pályavasúti raktára, ahol a pőréket sínszálakkal rakták meg.
A már rakott szerelvény dél körül startolt, elsőként Gödöllőn álltak meg lepakolni huszonnégy sínszálat. Ehhez a vasútállomásról feltoltak a palotakerti HÉV-állomásra, a művelet nagyjából két órát vett igénybe.
A következő etapban a sínvonat Budapestre folytatta útját, a Rákos–Óbuda útvonalon közlekedtek. A Szentendrei HÉV-re Aquincumnál csatlakoztak be, a szerelvény egy részét, négy kocsit, az állomáson hagyták lerakodásra. A két Bobó útja innentől elvált: az 517-es a maradék sínanyaggal a Ráckevei HÉV felé, Tökölre indult, a 733-as pedig a 993-as MXa motorvonattal Cinkotára. De ez már bőven az éjszakába nyúlt, nagyon hosszú napja volt a Bobóknak...
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!