Siklás Ostffyasszonyfánál: egy vad okozta a balesetet?
A Közlekedésbiztonsági Szervezet vizsgálata szerint a kedden a Vas megyei Ostffyasszonyfán történt vonatbalesetkor az állomás váltói a megfelelő irányban álltak. A baleset előtt vaddal ütközött a szerelvény.
A szervezet MTI-hez szerdán eljuttatott közleményében azt írták, vizsgálatuk szerint a vonat útja az állomáson megfelelően volt előkészítve: a váltók a megfelelő irányban álltak, és a bejárati jelző szabad jelzést mutatott. A hat kocsiból álló személyvonat négy kocsija már a bejárati jelző utáni első váltón kisiklott és elhagyta a vasúti pályát: két kocsi keresztbefordult, elfoglalva három vágányt, a másik két kocsi alól kiszakadtak a kerekek, és a kocsik az ágyazatba süllyedve álltak meg – állapították meg.
A tájékoztatás szerint a szakemberek mind a három érintett váltót megrongálódva találták, és a váltó rudazatának fedelei sem voltak a helyükön. Ezeket szétszóródva, erősen megrongálódva találták meg. A pálya mellett találtak meg egy, a mozdony aljához tartozó fedelet, ez nagy valószínűséggel akkor rongálódott meg, amikor az állomás előtt hozzávetőlegesen két kilométerrel egy vaddal ütközött a mozdony – ismertették.
Hozzátették: ezután azt vizsgálják, hogy ez az ütközés mennyiben járult hozzá a kocsik kisiklásához, illetve, hogy van-e egyéb olyan műszaki körülmény, amely önmagában is előidézhette a balesetet, vagy felerősíthette a már korábban beinduló eseménysorozatot.
Szerda délelőtti események:
Hosszabb ideig, akár több napig is eltarthat a kedd esti, személyi sérüléssel nem járó vonatbalesetben megrongálódott vasúti pályaszakasz helyreállítása Sárvár és Celldömölk között a Vas megyei Ostffyasszonyfa állomáson – közölte az MTI érdeklődésére szerdán Both Ferenc, a Mávinform sajtóügyeletese.
Tájékoztatása szerint a vasúti pálya és a felsővezeték is megrongálódott, oszlopok dőltek ki és vasúti jelzőberendezések is cserére szorulnak. Elmondta, az éjszakai órákban tomboló szélvihar hátráltatta a munkát, ezért a daru csak reggel hat órakor kezdte meg a négy kisiklott személyvagon visszahelyezését a sínekre.
Both Ferenc egyelőre arról sem tudott friss információval szolgálni, hogy mi okozhatta a balesetet, szavai szerint a vizsgálat még folyamatban van. A Mávinform sajtóügyeletese megerősítette korábbi közlését, amely szerint a balesetben érintett szakaszon vonatpótló autóbuszokkal szállítják az utasokat, emiatt az erre közlekedőknek 35–40 perces késésekre kell számítaniuk.
Kedden este a Sárvár–Celldömölk között, Ostffyasszonyfa állomáson siklott ki egy hat kocsiból álló személyvonat négy kocsija, a vonaton több mint ötvenen utaztak, de nem sérült meg senki.
Korábban írtuk:
Több mint ötvenen utaztak azon a vasúti szerelvényen, amely kedden este kisiklott Sárvár és Celldömölk között, a Vas megyei Ostffyasszonyfa állomás közelében, a balesetben nem sérült meg senki. A szerelvény négy kocsija szaladt le a sínről, de a vonat annyira lassan haladt, hogy nem borultak fel. A sárvári tűzoltók segítettek a jármű áramtalanításában és átvizsgálásában, az utasokat az ostffyasszonyfai állomás várótermében helyezték el és vonatpótló autóbusszal szállítják tovább.
A Mávinform megerősítette, a Szombathelyről Veszprémbe közlekedő személyvonat hat vagonja közül négy siklott ki a váltón, a pályatest súlyosan megrongálódott. A rendőrség és a MÁV szakemberei megkezdték a baleset körülményeinek vizsgálatát, a vasúttársaság megrendelte a vonatpótló buszokat. Both Ferenc, a MÁV sajtóügyeletese közölte azt is, hogy a helyreállítás előreláthatóan több napot vesz igénybe. A buszos átszállás és a hosszabb menetidő miatt az erre közlekedő vonatok utasainak 35-40 perc késésre kell számítaniuk.
Lórántfy Mária, a Országos Mentőszolgálat Nyugat-dunántúli Regionális Mentőszervezetének vezetője az MTI érdeklődésére elmondta: kivonultak a baleset helyszínére, de információja szerint nem volt sérültje a balesetnek, senkit nem kellett kórházba szállítani.
Hegyeshalomban tartózkodó tudósítónk szerint Székesfehérvárról segélymenet, egy vasúti daru indult el még kedd éjszaka a baleset helyszínére.