Sárlavina a síneken a 70-esen – szerda este az útra is leomlott a töltés

iho/vasút   ·   2020.06.17. 15:05
zebegeny_sarlavina0

(fotó: MTI)

Este újabb kő- és sárlavina árasztotta el a vágányokat a Szent Mihály-hegyről, a Dömösi átkelésnél. Ezúttal már a 12-es főutat is eltorlaszolta, járhatatlanná vált. Emiatt a pótlóbuszok Szob és Nagymaros között – Zebegény érintése nélkül – kerülőúton, hosszabb menetidővel közlekednek. Zebegényre Szobról külön térnek be és mennek vissza Szob, majd Nagymaros felé.

Az újabb károk felmérése még tart, és a helyreállítás módjáról és megkezdéséről, az ütemezéséről csütörtökön dönt a vasúttársaság. 24 órás helyszíni ügyeletet is szervez a MÁV, hogy az esetleges újabb omlást azonnal észleljék, és megtegyék a szükséges intézkedéseket.

 

Korábban írtuk:

(fotók: MÁV)

Bizonytalan ideig szünetel a vonatforgalom ezen a szakaszon. A MÁV-Start pótlóbuszokat rendelt, az utazóknak tíz–húsz perccel hosszabb eljutási időre kell számítaniuk. A MÁV egyelőre abban bízik hogy legalább a külső vágányt föl lehet viszonylag hamar szabadítani, hogy egy vágányon megindulhasson a közlekedés. 17.30-kor azonban újabb, bőséges csapadékot hozó zivatarzóna vonult át a Dunakanyar fölött, vélhetően ez tovább súlyosbította a helyzetet.

A szóban forgó szakaszon, Dömösi átkelésnél szinte napra pontosan egy éve is megindult a hegyoldal, akkor tíz napig tartott, amíg megtisztították a pályát. Egy hónappal később pedig újra mozgott a föld, és zárta el a vasúti fővonalat.

* * *

Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek

Ellátási lánc Közlekedésfejlesztés Vasút Kutatás-fejlesztés Közlekedéstervezés Nagyvasút

Stratégiai szövetség a jövő mérnökeiért: szorosabbra fűzi az együttműködést a Budapesti Műszaki és Gazdaságtudományi Egyetem és a V-Híd Csoport

iho   ·   2025.01.10. 12:00

Cél, hogy az Építőmérnöki Kar hallgatói gyakorlati és versenyképes tudást szerezzenek, a már szakmában dolgozók pedig folyamatos képzést kapjanak. Az oktatási programok és a kooperatív képzések mellett a felek kutatás-fejlesztési területen is aktívan együttműködnek.

Vasút Nagyvasút

Schengen csúszva a magyar–román vasúti határon

Tevan Imre   ·   2025.01.10. 09:00

Tényleg megint mindenki hülye a magyar vasút körül? Ezért várják ki továbbra is a vonatok Magyarország és Románia között azt az időt, ameddig tavalyig a határellenőrzés tartott? Annak ellenére, hogy január 1-jétől már nincs ellenőrzés. A körülmények ismeretében a válaszunk: nem. Hosszabb folyamatról van szó, a menetidő talán az év közepétől csökkenhet.