Retrómindennapok a lajosmizsei vonalon
Már működik a vezérlőkocsi is, a sötétzöld Bhv-inga két másik mozdonyos szerelvénnyel pörög a 142-es vonalon.
A csörgős szerelvényekhez passzoló 149-es retró vezérlőkocsi a második balatoni retróhétvégére készült el Szolnokon július végén. Az egység futópróbán bizonyított: a hozzá való 103-as mozdonnyal együttműködve fordult meg Szolnok és Püspökladány között. Később sajnos kiderült, hogy a másik három sötétzöld Bhv-val kiegészülve már nem megy a vezérlés, így ingaként nem tudott működni az összeállt retrószerelvény. A helyzet augusztus legvégére változott meg, néhány napja már igazi ingaként közlekedik a szerelvény. A vezérlőkocsi egy napig Lajosmizse felé nézett, de Kecskeméten megdeltázták, hogy a többi ingavonathoz hasonlóan a fejpályaudvar felé álljon a 149-es vezérlő.
A retróinga egyelőre a Budapest–Lajosmizse vonalon dolgozik, itt most napi három csörgős szerelvény is jár reggel és délután. A másik két szerelvény is inga, de a 100-as vezérlő és a mozdony között posta Bhv-k vannak. A többi vonatot Desiro motorokkal adják ki – kérdés, hogy a Balatonról felszabaduló egységekkel ki tudnak-e váltani csörgős ingá(ka)t.
Vitézy Dávid, a Budapesti Fejlesztési Központ vezérigazgatója nemrég a Facebook-oldalán számolt be a 142-es vonal fejlesztési lehetőségeiről. Később el is látogatott Lajosmizsére, ez remélhetően annak a jele, hogy tényleg komolyan gondolják a lerobbant állapotú elővárosi vasútvonal felújítását. A jelenleg többnyire 40–60 kilométeres sebességgel járható, szűk kapacitású vonalat részben kétvágányúsítanák, 80-120 kilométeres sebességre tervezik felújítani, villamosítanák és a járatsűrűséget is növelnék. Vitézy szerint az utasszám a jelenlegi 3-4-szeresére is növekedhet a fejlesztések után, ezzel tehermentesítve a fővárosi autóforgalmat és a zöld célok elérését is segítené.
* * *
Indóház Online – Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!