Repül a Falcon 8X, az új nagykabinos üzleti gép

iho   ·   2015.02.07. 08:45
cim

A gép szépsége már a decemberi roll-out ünnepségen is érzékelhető volt

Repül a jeles francia cég új zászlóshajója, a nagykabinos és különlegesen nagy hatótávolságú Falcon 8X. A gyár telephelyén, Bordeaux Merignac repülőterén felszálló első példány a Dassault Falcon-családjának szokásos jegyeit hordozta, a függőleges vezérsík középtájára helyezett vízszintes vezérsíkkal és a három farokhajtóművel.

De a gép már-már a kis utasszállítók méreteit idézte: a nagykabinos Falconok között is ez a legnagyobb, a hossza 24 és fél méter, fesztávolsága 26,3 méter, a kabin szélessége 2,34, magassága 1,88 méter. Nyolc utasa luxuskörülmények között Mach 0,8 utazósebességgel 6450 mérföldet, csaknem 12 ezer kilométert repülhet.

Príma gyorsulás, meredek emelkedés

A nagy hatótávolság általában nagy pályaigénnyel párosul, de a Falcon 8X esetében a három hajtómű ereje elég a rövidebb pályákra is, például a híres London City 1200 méteres betonjáról felszállva leszállás nélkül repülhet New Yorkba vagy Dubajba, és persze az is fontos épp ennek a reptérnek az esetében, hogy a gép a szokásos három fokoshoz képest hat fokos, tehát igen meredek megközelítésekre is alkalmas.

A 7X bevált digitális fly-by-wire rendszerét továbbfejlesztették, új a szárny, természetesen abszolút modern az avionika, a pilótákat hat nagyméretű kijelző várja a műszerfalon, a futóműveket a nagyobb tömegre méretezve erősítették meg, új wingletek javították méginkább a szárny jellemzőit.

A kabin több mint kellemes, de kell is a tágasság a hosszú repüléseken

A három hajtómű az atlanti átkeléskor is előny, megkötések nélkül választhatja a személyzet a legkedvezőbb óceáni útvonalat.

Nemcsak nagyobb, jobb is – ezt hirdeti büszkén a gyártó az új gépről, amelynek szűzfelszállása meglehetősen magabiztos program szerint történt, a gép 1500 méter magasra emelkedett, közben behúzta a személyzet a futót, majd 4500 méteren voltak az első próbák, amelyek a gép repülési tulajdonságait mérték fel.

A kísérő természetesen a Dassault harci gépe, egy Rafale volt

Ezután pedig a Falcon egészen 12 ezer méterig emelkedett és utazósebességére, Mach 0,8-ra gyorsult. Leszállás után a berepülő pilóták egyike azt nyilatkozta, hogy a gép bizonyos előre várt repülési paramétereket túl is teljesített.

* * *

Indóház Online - Hivatalos oldal: hogy ne maradj le semmiről, ami a földön, a föld alatt, a síneken, a vízen vagy a levegőben történik. Csatlakozz hozzánk! Klikk, és like a Facebookon!

Kapcsolódó hírek